Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността"
Адрес: обл. Кърджали, общ. Кърджали, гр. Кърджали, гр. Кърджали, Бул. "България" №41, п.к. 6600
Код за междуселищно избиране: 0361
Телефон за връзка: (0361)60150
Факс: (0361)60151
Адрес на електронна поща: obl.adm@kardzhali.org
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Без прекъсване
Заявяване на услугата- Със заявление в центъра за административно обслужване;
- Със заявление по пощата/лицензиран пощенски оператор;
По електронен път:
- Със заявление, подписано с КЕП, по електронна поща;
- Чрез Системата за електронен обмен на съобщения;
- Чрез Системата за сигурно електронно връчване.
Идентификация на заявителя: Проверка дали лицето е правоимащо.
Необходими документи (комплектация):
1. Екзекутивна документация;
2. Попълнен формуляр (Приложение № 1 от Инструкция № 3 от 17.12.2001 г. за прилагане на раздел ІV от Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на МРРБ и от областните управители) с посочен размер на таксата. Възложителят може да приложи декларация с нотариална заверка за строителната стойност на обекта;
3. Документ за платена такса, освен ако плащането не е направено по електронен път.
Пояснения: При установени съществени отклонения от издадените строителни книжа областният управител е длъжен да предприеме действия в съответствие с изискванията на чл. 175, ал. 3 от ЗУТ. Когато строежът е изпълнен в съответствие с одобрените инвестиционни проекти, не се предава екзекутивна документация.
Проверка за редовност на исканетоЕксперт от дирекция АКРРДС извършва проверка за редовност и пълнота на представените документи и обстоятелствата, удостоверени с тях. При редовни документи и комплектувана пълна преписка се преминава към следващия етап. При установени недостатъци във внесената документация заявителят се уведомява да ги отстрани. Срокът за предоставяне на административната услуга започва да тече от датата на отстраняване на нередовностите.
Създаване на резултатЕксперт от дирекция АКРРДС подготвя екзекутивната документация за заверка като подпечатва всички графични и текстови материали с „Одобрявам“. Проектът се представя на областния управител за подпис. Екзекутивната документация е неразделна част от издадените строителни книжа и се съхранява безсрочно в архива по ЗУТ на Областна администрация Кърджали. Отказ се дава със заповед на областния управител, която се съобщава чрез отправяне на писмено съобщение до заинтересуваните лица.
Предоставяне на резултата от изпълнението на услугатаРезултатът от изпълнението на услугата – заверена екзекутивна документация, се предоставя на заявителя с придружително писмо. Документът се получава по начин, изрично посочен в заявлението от потребителя на услугата:
- Лично от центъра за административно обслужване;
- Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, посочен от заявителя, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването на документа.
Закон за устройство на територията
Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и от областните управители
За услугата се заплаща ценаСтойността на таксата се определя по реда на чл. 28, ал. 9 от Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на МРРБ и от областните управители и е в размер 30 на сто от таксата по чл. 28, ал. 4 от Тарифа № 14.
Таксата се заплаща по сметка на Областна администрация Кърджали - BG58UBBS80023106217604 при ОББ – клон Кърджали
или на място с банкова карта.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта