Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността"
Адрес: обл. Кърджали, общ. Кърджали, гр. Кърджали, гр. Кърджали, Бул. "България" №41, п.к. 6600
Код за междуселищно избиране: 0361
Телефон за връзка: (0361)60150
Факс: (0361)60151
Адрес на електронна поща: obl.adm@kardzhali.org
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Без прекъсване
Заявяване на услугатаНеобходими документи:
1. Документи, съгласно чл. 144, ал. 1, т. 1-4 и ал. 2 от ЗУТ;
2. Разрешението за строеж или други документи от издадените строителни книжа;
3. Попълнен формуляр (Приложение № 1 от Инструкция № 3 от 17.12.2001 г. за прилагане на раздел ІV от Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на МРРБ и от областните управители) с посочен размер на таксата. Възложителят може да приложи декларация с нотариална заверка за строителната стойност на обекта;
4. Документ за платена такса, освен ако плащането не е направено по електронен път.
ПоясненияКогато одобрените инвестиционни проекти, по които е изпълнен строежът, са изгубени, те се възстановяват при необходимост от собственика с инвестиционен проект - заснемане на извършения строеж. Проектът - заснемане се одобрява от областния управител след представяне на разрешението за строеж или на други документи от издадените строителни книжа.
Проверка за редовност на исканетоЕксперт от дирекция АКРРДС извършва проверка за редовност и пълнота на представените документи и обстоятелствата, удостоверени с тях. При редовни документи и комплектувана пълна преписка се преминава към следващия етап. При установени недостатъци във внесената документация заявителят се уведомява да ги отстрани. Срокът за предоставяне на административната услуга започва да тече от датата на отстраняване на нередовностите.
Създаване на резултатЕксперт от дирекция АКРРДС подготвя инвестиционният проект - заснемане за одобряване като подпечатва всички части на проекта с „Одобрявам“. Проектът се представя на областния управител за подпис. Отказ да се одобри инвестиционен проект се дава с мотивирана заповед на областния управител, която се съобщава на възложителя по реда на Административнопроцесуалния кодекс
Предоставяне на резултата от изпълнението на услугатаРезултатът от изпълнението на услугата – одобрен инвестиционен проект – заснемане на извършен строеж, се предоставя на заявителя с придружително писмо. Документът се получава по начин, изрично посочен в заявлението от потребителя на услугата:
- Лично от центъра за административно обслужване
Закон за устройство на територията
Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и от областните управители
За услугата се заплаща таксаТаксата се заплаща по сметка на Областна администрация Кърджали - BG58UBBS80023106217604при ОББ – клон Кърджали
или на място с банкова карта.
Таксата се определя съгласно Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и от областните управители - чл. 28, ал.7 .
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта