Информация за предоставяне на услуга

 
  • Услуга:
    • 2110 Заверка на документи по гражданско състояние за чужбина

      Общините издават документи с данни от ЕСГРАОН на българските и чуждестранните граждани, както и на лицата без гражданство, за които се отнасят, а също така и на трети лица, когато тези данни са от значение за възникване, съществуване, изменение или прекратяване на техни законни права и интереси. Когато тези документи се представят в чужбина и се нуждаят от легализиране (заверка), те се заверяват от упълномощено за целта от кмета на общината лице.
  • На основание на:
    • Закон за гражданската регистрация - чл. 106, ал. 1, т. 1
    • Правилник за легализациите, заверките и преводите на документи и други книжа (Загл. изм. - ДВ, бр. 96 от 1982 г.) - чл. 3
    • Закон за местните данъци и такси - чл. 110, ал. 1, т. 11
  • Услугата се предоставя и като вътрешно-административна:
    • Не
  • Орган по предоставянето на административната услуга:
    • Кмета на общината или определени с негова заповед длъжностни лица
  • Срок за предоставяне:
    • 3 дни, 1 ден
  • Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
    • 6 месеца
  • Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата:
    • Секретар на Общината, Кмета на общината
  • Орган, пред който се обжалва индивидуален административен акт:
    • Областен управител на Софийска област ; Административен съд София област
  • Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата:
    • В 14-дневен срок пред Областен управител за административно обжалване

      В 14-дневен срок пред АССО за съдебно обжалване

      Обжалването се извършва по реда на АПК

      Мълчаливият отказ се обжалва в 1-месечен срок

  • Ограничения и условности:
    • Извършва се за документи, издадени на територията на Община Елин Пелин от действащи длъжностни лица.

      Заверяват се документи, внесени лично от лицето, за което се отнасят или  внесени от Пълномощник, като пълномощното да съдържа волята на упълномощителя за заверка на конкретен документ.

      Подаването, заплащането и получаването на документите се извършва на база КЕП

  • Електронен адрес, на който се предоставя услугата:
  • Електронен адрес за предложения:
Център за административно обслужване и/или звена, които контактуват с потребителите и предоставят административно обслужване
Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел Административно обслужване
Адрес: обл. София, общ. Елин Пелин, гр. Елин Пелин, пл. Независимост 1, ет.1 Център за административно обслужване, тел. 0725/68610 ; 68640 ; 68641 ; 68642 с работно време 08.00ч.-17.00ч. без прекъсване., п.к. 2100
Код за междуселищно избиране: 0725
Телефон за връзка: (0725)68610 отдел Административно обслужване - Началник отдел инж.Ваня Велкова, (0725)68640; 68641 ; 68642 отдел Административно обслужване, (0725)68644 - Мл. експерт Публични комуникации, медии и събития, (0725)68636 отдел АО - ГРАО
Адрес на електронна поща: cao@elinpelin.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:00 до 17:00, Административно обслужване на ЮЛ и ФЛ чрез Центъра за административно обслужване /ЦАО/на Община Елин Пелин, вкл. и служба ГРАО. ; Осъществява деловодната дейност. Поддържа функционирането на системите в съответствие с междун. стандарт ISO 9001. Осъществява общата организация по обмена на документи чрез системата на електронен обмен на документи и Системата за сигурно електронно връчване
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Изисквания, процедури, инструкции Образци Нормативна уредба Заплащане