Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Административен"
Адрес: обл. Хасково, общ. Хасково, гр. Хасково, пл. "Общински" № 1, п.к. 6300
Код за междуселищно избиране: 038
Телефон за връзка: (038)603 414
Адрес на електронна поща: delovodstvo@haskovo.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Центърът за административно обслужване работи без прекъсване.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Административната услуга се предоставя от:Дирекция "Администрация и правно-нормативно обслужване"
За прием на документи и информация за услугата: Център за административно обслужване
Адрес: гр. Хасково, ПК 6300, пл. „Общински“ № 1
Тел.: 038/603 414
Работно време: от 08:30 до 17:00 часа без прекъсване.
Необходими документи за предоставяне на услугата:
- заявление (по образец);
- препис от съдебно решение, заверен от чуждестранен съд, който го е издал;
- удостоверение от същия съд, че решението е влязло в сила;
- декларация (нотариално заверена) по чл. 117, т.3 и т. 4 от Кодекс по международното частно право (по образец);
- оригинал на нотариално заверено изрично пълномощно (когато искането се подава от пълномощник);
Изисквания:- Всички документи да са легализирани или снабдени с "апостил" на държавата на издаването, както и с превод на български език, заверен от Министерството на външните работи.
- Искането се подава лично или чрез упълномощено лице, с нотариално заверено изрично пълномощно;
Процедура по предоставяне на услугата:- Прием на заявлението с приложените документи в Центъра за административно обслужване или по обявените начини;
- Завеждане в деловодната система;
- Проверка на приложените към заявлението документи за съответствие с нормативните изисквания и за установяване на законосъобразността им;
- Изготвяне на становище;
- Разглеждане на становищата и изготвяне на Решение за признаване и регистрация на чуждото съдебно решение или административен акт;
- Отразяване на промяната в регистрите на населението и в регистрите по гражданско състояние и издаване на съответното удостоверение, препис-извлечение или друг документ, както и заверено копие от решението на общината на титуляра;
- Получаване по заявения начин.
Начини на заявяване на услугата:
- на гише в Център за административно обслужване;
- чрез лицензиран пощенски оператор на адрес: гр. Хасково, ПК 6300, пл. „Общински“ № 1;
Средства за електронна идентификацияНиво на осигуреност - високо;
Средство за идентификация – Квалифициран електронен подпис (КЕП)
Начини на получаване на резултата от услугата:
-
Лично или чрез упълномощено лице на гише в Център за административно обслужване;
-
Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка и е съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
Индивидуалният административен акт може да бъде изпратен:
- като вътрешна препоръчана пощенска пратка;
- като вътрешна куриерска пратка;
- като международна препоръчана пощенска пратка;
-
По електронен път на електронна поща;
-
Чрез Системата за сигурно електронно връчване;
Граждански процесуален кодекс