Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Административен"
Адрес: обл. Хасково, общ. Хасково, гр. Хасково, пл. "Общински" № 1, п.к. 6300
Код за междуселищно избиране: 038
Телефон за връзка: (038)603 414
Адрес на електронна поща: delovodstvo@haskovo.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Центърът за административно обслужване работи без прекъсване.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Административната услуга се предоставя от:Дирекция "Архитектура, градоустройство, строителство и инвестиции"
За прием на документи и информация за услугата:Център за административно обслужване
Адрес: гр. Хасково, ПК 6300, пл. „Общински“ № 1
Тел.: 038/603 414
Работно време: от 08:30 до 17:00 часа без прекъсване.
Необходими документи за предоставяне на услугата:
- Заявление (по образец);
- Копие от документ за собственост;
- Удостоверение за наследници (когато документът за собственост е на името на наследодател на заявителя);
- Пълномощно (когато заявлението се подава от пълномощник);
- Оценка за съответствието, изготвена от съответното лице по чл.142 ал.6 от ЗУТ;
- Положително становище от органите на пожарна безопасност за строежите от първа, втора и трета категория;
- Становище от МОСВ (при необходимост);
- Предварителни договори с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура (ЕВН, ВиК, СИТИГАЗ);
- Два броя инвестиционни проекти + 1 брой на магнитен носител;
Изисквания:- Искането се подава лично или чрез упълномощено лице, с нотариално заверено изрично пълномощно;
Процедура по предоставяне на услугата:- Прием на искането с приложените документи в Центъра за административно обслужване или по обявените начини;
- Завеждане в деловодната система;
- Проверка за извършено плащане по услугата;
- Преглед на документите и преценка за съответствие с изискванията на ЗУТ, когато проекта е с доклад за съответствие по чл. 142, ал. 6, т. 2 от консултантска фирма;
- Изготвяне и съгласуване отказ/писмо до инвеститора за доокомплектоване при липса на документи или констатиран проблем с документацията или техническия проект;
- Подпечатване за одобряване на инвестиционния проект от гл. архитект при изпълнени законови изисквания - внесен проект с оценка за съответствие, съгласно чл.144, ал.3, т.1 и във връзка с чл.142, ал.6, т.2;
- Одобряване на проектната документация от главен архитект;
- Подготвяне на преписката за разглеждане и одобрение от ЕСУТ при подадено заявление за одобрение на проект без приложена оценка за съответствие - комплексен доклад (чл.144, ал.3, т.2 от и във връзка с чл.142, ал.6, т.1 от ЗУТ);
- Заседание на ЕСУТ с разглеждане на проекти и даване на оценка за съответствие;
- В зависимост от взетото решение на ЕСУТ се подготвя протокол за одобрение на проекта и се подпечатват всички части на инвестиционния проект;
- Одобряване на инвестиционните проекти от главен архитект;
- Предоставяне на одобрения инвестиционен проект на потребителя.
При заявяване едновременно с одобряване на инвестиционния проект да бъде издадено разрешение за строеж се спазват изискванията и по адм. услуга № 2112 – Издаване на разрешение за строеж.
Начини на заявяване на услугата:
- на гише в Център за административно обслужване;
- устно, като се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило;
- чрез лицензиран пощенски оператор на адрес: гр. Хасково, ПК 6300, пл. „Общински“ № 1;
- на електронна поща със заявление подписано с електронен подпис: kmet@haskovo.bg;
- чрез Единен портал за достъп до електронни административни услуги: www.egov.bg;
- чрез Системата за сигурно електронно връчване*: https://edelivery.egov.bg/;
*При подаване чрез Системата за сигурно електронно връчване е необходимо да имате предварителна регистрация.
Средства за електронна идентификацияНиво на осигуреност - значително;
Средство за идентификация – ПИК на НОИ, ПИК на НАП, УКД на НЗОК и допълнителна еднократна парола (втори фактор) за автентикация
Начини на получаване на резултата от услугата:
-
Лично или чрез упълномощено лице на гише в Център за административно обслужване;
-
Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка и е съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
Индивидуалният административен акт може да бъде изпратен:
- като вътрешна препоръчана пощенска пратка;
- като вътрешна куриерска пратка;
- като международна препоръчана пощенска пратка;
За услугата се заплаща такса1. За жилищни сгради и гаражи, включително пристройки и надстройки:
- за I и II зона на гр. Хасково - 5,00 лв./2,56 евро за 1 кв.м. РЗП
- за III, IV и V зона и землищата на гр. Хасково - 2,50 лв./1,28 евро за 1 кв.м. РЗП
- за селата и землищата на селата в община Хасково - 1,00 лв./0,51 евро за 1 кв.м. РЗП
2. За нежилищни сгради и гаражи, включително пристройки и надстройки:
- за I и II зона на гр. Хасково - 10,00 лв./5,11 евро за 1 кв.м. РЗП
- за III, IV и V зона и землищата на гр. Хасково - 5,00 лв./2,56 евро за 1 кв.м. РЗП
- за селата и землищата на селата в община Хасково - 2,50 лв./1,28 евро за 1 кв.м. РЗП
3. За преустройство и реконтрукция без и с конструктивни промени - 30% от т.1 и т.2, но не по-малко от 100,00 лв./51,13 евро и не повече от 5 000,00 лв./2556,46 евро.
Банкова сметка и код за плащане:
ОББ АД
IBAN: BG 03 UBBS 8155 8420 0001 07
BIC: UBBSBGSF
Код за плащане: 448001
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По електронен път