Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Инспекция по труда" със седалище - Благоевград
Адрес: обл. Благоевград, общ. Благоевград, гр. Благоевград, пл. "Георги Измирлиев" № 9
Код за междуселищно избиране: 073
Телефон за връзка: 073/ 88 49 43, 073/ 88 49 42
Адрес на електронна поща: ditBlagoevgrad@gli.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Пълно работно време
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Дирекция "Инспекция по труда" със седалище - Бургас
Адрес: обл. Бургас, общ. Бургас, гр. Бургас, ул. "Шейново" № 24, етаж 4
Код за междуселищно избиране: 056
Телефон за връзка: 056/ 84 34 88
Адрес на електронна поща: ditBurgas@gli.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Пълно работно време
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Дирекция "Инспекция по труда" със седалище - Варна
Адрес: обл. Варна, общ. Варна, гр. Варна, р-н Одесос, ул. "Христо Самсаров" № 2А
Код за междуселищно избиране: 052
Телефон за връзка: 052/ 61 29 46, 052/ 61 29 41
Адрес на електронна поща: ditVarna@gli.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Пълно работно време
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Дирекция "Инспекция по труда" със седалище - Велико Търново
Адрес: обл. Велико Търново, общ. Велико Търново, гр. Велико Търново, ул. "Христо Ботев" № 2А
Код за междуселищно избиране: 062
Телефон за връзка: 062/ 62 24 38
Факс: 062/ 62 24 38
Адрес на електронна поща: ditVelikoTarnovo@gli.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Пълно работно време
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Дирекция "Инспекция по труда" със седалище - Видин
Адрес: обл. Видин, общ. Видин, гр. Видин, ул. "Дунавска" № 6
Код за междуселищно избиране: 094
Телефон за връзка: 094/ 60 13 03
Факс: 094/ 60 13 04
Адрес на електронна поща: ditVidin@gli.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Пълно работно време
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Дирекция "Инспекция по труда" със седалище - Враца
Адрес: обл. Враца, общ. Враца, гр. Враца, ул. "Стоян Заимов" № 2
Код за междуселищно избиране: 092
Телефон за връзка: 092/ 66 38 47
Адрес на електронна поща: ditVratsa@gli.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Пълно работно време
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Дирекция "Инспекция по труда" със седалище - Габрово
Адрес: обл. Габрово, общ. Габрово, гр. Габрово, ул. "Брянска" № 30
Код за междуселищно избиране: 066
Телефон за връзка: 066/ 80 82 92
Факс: 066/ 80 82 92
Адрес на електронна поща: ditGabrovo@gli.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Пълно работно време
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Дирекция "Инспекция по труда" със седалище - Добрич
Адрес: обл. Добрич, общ. Добрич, гр. Добрич, ул. "Независимост" № 7, етaж 5
Код за междуселищно избиране: 058
Телефон за връзка: 058/ 60 05 89
Адрес на електронна поща: ditDobrich@gli.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Пълно работно време
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Дирекция "Инспекция по труда" със седалище - Кърджали
Адрес: обл. Кърджали, общ. Кърджали, гр. Кърджали, ул. "Деспот Слав" № 1, етаж 4
Код за междуселищно избиране: 0361
Телефон за връзка: 0361/ 6 51 40
Адрес на електронна поща: ditKardjali@gli.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Пълно работно време
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Дирекция "Инспекция по труда" със седалище - Кюстендил
Адрес: обл. Кюстендил, общ. Кюстендил, гр. Кюстендил, ул. "Гладстон" № 35
Код за междуселищно избиране: 078
Телефон за връзка: 078/ 55 20 58
Адрес на електронна поща: ditKustendil@gli.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Обедна почивка от 12:00ч. до 12:30ч.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Дирекция "Инспекция по труда" със седалище - Ловеч
Адрес: обл. Ловеч, общ. Ловеч, гр. Ловеч, бул. "България" № 10
Код за междуселищно избиране: 068
Телефон за връзка: 068/ 60 15 04
Факс: 068/ 60 15 04
Адрес на електронна поща: ditLovech@gli.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Пълно работно време
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Дирекция "Инспекция по труда" със седалище - Монтана
Адрес: обл. Монтана, общ. Монтана, гр. Монтана, пл. "Жеравица" № 5, етаж 3
Код за междуселищно избиране: 096
Телефон за връзка: 096/ 30 06 75
Факс: 096/ 30 06 75
Адрес на електронна поща: ditMontana@gli.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Пълно работно време
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Дирекция "Инспекция по труда" със седалище - Пазарджик
Адрес: обл. Пазарджик, общ. Пазарджик, гр. Пазарджик, ул. "Екзарх Йосиф" № 15
Код за междуселищно избиране: 034
Телефон за връзка: 034/ 44 14 91
Адрес на електронна поща: DITPazardzhik@gli.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Пълно работно време
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Дирекция "Инспекция по труда" със седалище - Перник
Адрес: обл. Перник, общ. Перник, гр. Перник, пл. "Кракра" № 1, Синдикален дом, етаж 6
Код за междуселищно избиране: 076
Телефон за връзка: 076/ 60 14 84
Факс: 076/ 60 14 84
Адрес на електронна поща: ditPernik@gli.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Пълно работно време
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Дирекция "Инспекция по труда" със седалище - Плевен
Адрес: обл. Плевен, общ. Плевен, гр. Плевен, ул. "Александър Стамболийски" № 1
Код за междуселищно избиране: 064
Телефон за връзка: 064/ 80 03 69
Адрес на електронна поща: ditPleven@gli.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Пълно работно време
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Дирекция "Инспекция по труда" със седалище - Пловдив
Адрес: обл. Пловдив, общ. Пловдив, гр. Пловдив, р-н Централен, пл. "Централен" № 1, етаж 5
Код за междуселищно избиране: 032
Телефон за връзка: 032/ 62 52 76, 032/ 63 36 01
Адрес на електронна поща: ditPlovdiv@gli.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Пълно работно време
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Дирекция "Инспекция по труда" със седалище - Разград
Адрес: обл. Разград, общ. Разград, гр. Разград, бул. "България" № 15
Код за междуселищно избиране: 084
Телефон за връзка: 084/ 66 12 59, 084/ 66 27 41
Адрес на електронна поща: ditRazgrad@gli.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Пълно работно време
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Дирекция "Инспекция по труда" със седалище - Русе
Адрес: обл. Русе, общ. Русе, гр. Русе, ул. "Александровска" № 53
Код за междуселищно избиране: 082
Телефон за връзка: 082/ 82 70 40
Факс: 082/ 82 70 40
Адрес на електронна поща: ditRuse@gli.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Пълно работно време
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Дирекция "Инспекция по труда" със седалище - Силистра
Адрес: обл. Силистра, общ. Силистра, гр. Силистра, ул. "Добруджа" № 1
Код за междуселищно избиране: 086
Телефон за връзка: 086/ 82 17 76
Факс: 086/ 82 15 63
Адрес на електронна поща: ditSilistra@gli.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Пълно работно време
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Дирекция "Инспекция по труда" със седалище - Сливен
Адрес: обл. Сливен, общ. Сливен, гр. Сливен, ул. "Цар Самуил" № 1, етаж 3
Код за междуселищно избиране: 044
Телефон за връзка: 044/ 62 29 23
Адрес на електронна поща: ditSliven@gli.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Пълно работно време
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Дирекция "Инспекция по труда" със седалище - Смолян
Адрес: обл. Смолян, общ. Смолян, гр. Смолян, бул. "България" № 58
Код за междуселищно избиране: 0301
Телефон за връзка: 0301/ 6 37 39, 0301/ 6 33 42
Адрес на електронна поща: ditSmolyan@gli.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Пълно работно време
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Дирекция "Инспекция по труда" със седалище - София (столица)
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Изгрев, ж.к. "Изток", ул. "Лъчезар Станчев" № 20
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: 02/ 971 25 38
Адрес на електронна поща: ditSofiaGrad@gli.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Пълно работно време
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Дирекция "Инспекция по труда Софийска област" със седалище - София (столица)
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Триадица, бул. "Витоша" № 6
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: 02/ 981 79 71
Адрес на електронна поща: ditSofiaOblast@gli.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Пълно работно време
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Дирекция "Инспекция по труда" със седалище - Стара Загора
Адрес: обл. Стара Загора, общ. Стара Загора, гр. Стара Загора, ул. "Стефан Караджа" № 8, етаж 3
Код за междуселищно избиране: 042
Телефон за връзка: 042/ 603 253
Адрес на електронна поща: ditStaraZagora@gli.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Пълно работно време
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Дирекция "Инспекция по труда" със седалище - Търговище
Адрес: обл. Търговище, общ. Търговище, гр. Търговище, ул. "Стефан Караджа" № 1
Код за междуселищно избиране: 0601
Телефон за връзка: 0601/ 6 22 51
Факс: 0601/ 6 22 51
Адрес на електронна поща: ditTargovishte@gli.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Пълно работно време
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Дирекция "Инспекция по труда" със седалище - Хасково
Адрес: обл. Хасково, общ. Хасково, гр. Хасково, ул. "Патриарх Евтимий" № 2
Код за междуселищно избиране: 038
Телефон за връзка: 038/ 66 48 51
Адрес на електронна поща: ditHaskovo@gli.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Пълно работно време
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Дирекция "Инспекция по труда" със седалище - Шумен
Адрес: обл. Шумен, общ. Шумен, гр. Шумен, бул. "Славянски" № 30
Код за междуселищно избиране: 054
Телефон за връзка: 054/ 83 03 05, 054/ 83 02 31
Адрес на електронна поща: ditShumen@gli.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Пълно работно време
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Дирекция "Инспекция по труда" със седалище - Ямбол
Адрес: обл. Ямбол, общ. Ямбол, гр. Ямбол, ул. "Търговска" № 2
Код за междуселищно избиране: 046
Телефон за връзка: 046/ 66 32 42
Адрес на електронна поща: ditYambol@gli.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Пълно работно време
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Подаване на заявлениеПодаване на искане за разрешение може да бъде направено:
1. По електронен път
· През Е-портал на ИА ГИТ
Искането за издаване на разрешение се попълва в електронната форма в Е-портала на Агенцията и към него се прикачват в електронна форма придружаващите документи. Искането се подписва с квалифициран електронен подпис на работодателя или на упълномощено лице и се подава електронно. Когато искането се подава с квалифициран електронен подпис на упълномощено от работодателя лице, към документите се представя и пълномощното на упълномощеното лице.
При подаване на електронната преписка в Е-портала системата генерира автоматично съобщение за потвърждаване на получаването, съдържащо входящия номер на преписката и код за достъп, чрез който заявителя може да следи развитието на електронната преписка.
Интернет адрес на електронния формуляр за заявяване на услугата/режима: https://public.gli.government.bg/GIT_Public/EAdminService/ServiceIndex
· През Система за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление.
За да се използва тази възможност работодателят или упълномощено от него лице трябва да има регистрация като потребител в Системата за сигурно електронно връчване. Искането и придружаващите го документи се прикачват в съобщение, което се изпраща на регистрирания в системата потребител на Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“. Когато искането се изпраща през потребител на упълномощено от работодателя лице към документите се прилага и пълномощното от работодателя.
Подаденото през системата искане се регистрира и на заявителя се връща съобщение с информацията за входящия номер.
· През Система за електронен обмен на съобщения
Системата за електронен обмен на съобщенията се използва само от административните органи. Искането и придружаващите документи се изпращат през системата до Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“.
Подаденото през системата искане се регистрира и на заявителя се връща съобщение с информацията за входящия номер.
- - През Единния портал за достъп до електронно-административни услуги: https://e-gov.bg/wps/portal/agency/systems/info-systems/egovbg
2. На място
· Писмено
Подписано от работодателя на хартиен носител искане и придружаващите документи се подават в дирекция „Инспекция по труда“ (ДИТ), отговаряща за съответната област на Република България, на територията на която се намира работното място на работника/служителя, за прекратяване на трудовото правоотношение на когото се иска разрешение.
Искането се регистрира и на заявителя се предоставя информацията за входящия номер и датата на регистрация.
· Устно
При устно заявяване на услугата в дирекция „Инспекция по труда“ (ДИТ), отговаряща за съответната област на Република България, на територията на която се намира работното място на работника/служителя, за прекратяване на трудовото правоотношение на когото се иска разрешение, служител на Агенцията съставя „протокол за устно заявяване на услуга“ и протоколът се подписва от служителя и от заявителя. Протоколът за устно заявяване на услуга замества искането за издаване на разрешение или отказ за уволнение на някои категории работници или служители, ползващи специална закрила по чл. 333, ал. 1 и ал. 5 от Кодекса на труда. Към него заявителят прилага придружаващите документи.
Искането се регистрира и на заявителя се предоставя информацията за входящия номер и датата на регистрация.
3. По пощата или чрез лицензиран пощенски оператор
Подписано от работодателя на хартиен носител искане и придружаващите документи се изпращат до дирекция „Инспекция по труда“ (ДИТ), отговаряща за съответната област на Република България, на територията на която се намира работното място на работника/служителя, за прекратяване на трудовото правоотношение на когото се иска разрешение, чрез пощенска услуга на пощите или на лицензиран пощенски оператор.
Искането трябва да бъде придружено със следните документи:
1. Писмено искане от предприятието (по образец или свободен текст), към което се прилагат:
2. Документи, удостоверяващи закрилата, която ползват работниците/служителите:
2.1. за бременни работнички или служителки – копие на амбулаторен лист, медицинско удостоверение или друг медицински документ, издаден от компетентен здравен орган, удостоверяващ бременността;
2.2. за работници, започнали ползването на отпуск за временна неработоспособност – копие от болничен лист;
2.3. за работници и служители, започнали ползването на разрешен платен или неплатен отпуск по Кодекса на труда – копия на молби (заявления) и заповеди за разрешаване ползването на отпуск;
2.4. за трудоустроени работници или служители и за служители, страдащи от заболяване по Наредба № 5 от 20.02.1987 г. за болестите, при които работниците, боледуващи от тях, имат особена закрила съгласно чл. 333, ал. 1 от Кодекса на труда – мнение/становище на трудово-експертна лекарска комисия, издадено за всеки отделен случай по реда на чл. 4 от Наредбата.
3. Документи, удостоверяващи основанието за съкращаване/уволнение на работника или служителя:
3.1. при прекратяване на трудово правоотношение на основание чл. 328, ал. 1, т. 2 от Кодекс на труда, при закриване на част от предприятието или съкращаване на щата – старо и ново щатни разписания и/или писмен акт на работодателя (решение, заповед или друго) относно закриване на част от предприятието;
3.2. при прекратяване по чл. 328, ал. 1, т. 11 от Кодекса на труда, поради промяна на изискванията за изпълнение на длъжността, ако работникът или служителят не отговаря на тях – стара и нова длъжностна характеристика на работника и документи, доказващи, че той не отговаря на новите изисквания;
3.3. при прекратяване на трудовото правоотношение на основание чл. 330, ал. 2, т. 6 от Кодекс на труда (дисциплинарно уволнение) – прилагат се писмени доказателства за извършеното дисциплинарно нарушение и писмените обяснения, дадени от лицето, на което ще бъде наложено дисциплинарно наказание уволнение или документи, доказващи отказа на лицето да даде обяснения.
4. Други документи във връзка със закрилата:
4.1. при съкращаване на трудоустроени работници или служители и на служители, страдащи от заболяване по Наредба № 5 от 20.02.1987 г. за болестите, при които работниците, боледуващи от тях, имат особена закрила съгласно чл. 333, ал. 1 от Кодекса на труда, предприятията със средносписъчен състав повече от 50 лица задължително прилагат списък с местата и длъжностите за лица с намалена работоспособност, актуализиран за съответната календарната година, съгласно разпоредбата на чл. 315, ал. 1 от Кодекса на труда;
4.2. документи за упражнено право на подбор от работодателя по чл. 329, ал. 1 от Кодекса на труда.
Издаване на разрешение или отказ от издаване на разрешениеНачина на получаване на индивидуалния административен акт се определя от заявителя. Индивидуалният административен акт може да бъде получен:
1. По електронен път
· През Е-портал на ИА ГИТ
За подадени през Е-портала на ИА ГИТ искания подписаният с квалифициран електронен подпис индивидуален административен акт се предоставя на заявителя чрез Е-портала като се класира в публичната част на електронната преписка.
· През Системата за сигурно електронно връчване на Държавна агенция „Електронно управление“
За подадени през Системата за сигурно електронно връчване искания подписаният с квалифициран електронен подпис индивидуален административен акт се изпраща през системата на регистрирания в нея потребител на заявителя или упълномощеното от него лице.
· Пред Системата за електронен обмен на съобщения
На административните органи, в качеството им на заявител на административната услуга, подписан с квалифициран електронен подпис индивидуален административен акт се предоставя през Системата за електронен обмен на съобщения.
· На посочена от заявителя електронна поща
При посочено от заявителя желание, подписаният с квалифициран електронен подпис индивидуален административен акт се изпраща на електронната поща на заявителя.
2. На място на хартиен носител
Подписан на хартиен носител индивидуален административен акт се предоставя на работодателя или на упълномощено от него лице на място в дирекцията „Инспекция по труда“ (ДИТ), отговаряща за съответната област на Република България, на територията на която се намира работното място на работника/служителя, за прекратяване на трудовото правоотношение на когото е искано разрешението.
3. По пощата или чрез лицензиран пощенски оператор
Подписан на хартиен носител индивидуален административен акт се изпраща на работодателя или на упълномощеното от него лице на посочения в искането адрес за кореспонденция.