Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността"
Адрес: обл. Благоевград, общ. Благоевград, гр. Благоевград, пл. "Георги Измирлиев" №9, п.к. 2700
Код за междуселищно избиране: 073
Телефон за връзка: (073)827011
Факс: (073)881403
Адрес на електронна поща: delovodstvo@blagoevgrad.egov.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:30 до 17:30, Работното време на Центъра за административно обслужване е без прекъсване в рамките на работния ден от 8.30 до 17.30 часа
Заявяване на услугатаI. Заявяване на услугата
- По пощата на адрес: 2700 гр. Благоевград, пл. "Георги Измирлиев" № 9, партер, чрез лицензиран пощенски оператор;
- „На ръка” в Центъра за административно обслужване в ОА Благоевград /партерен етаж/;
- Чрез Системата за сигурно електронно връчване - https://edelivery.egov.bg/ - изисква се КЕП и профил в Системата;
- На електронна поща: Delovodstvo@blagoevgrad.egov.bg;
- чрез Портал на електронното управление:
- устно, за което се попълва протокол от длъжностно лице, пред което е заявена услугата.
Необходими документи:
1. Заявление по образец;
2. Документ за платена такса, освен ако плащането не е направено по електронен път.
При необходимост заявителят представя:
1. Актуална скица на имота, когато за съответната територия няма влязла в сила кадастрална карта;
2. Удостоверение за идентичност на имота от съответната община по всички предходни планове;
II. Процедура по предоставяне на услугата
Проверка за редовност на заявлението – проверка по същество за редовност и пълнота на приложените документи. При редовни документи и окомплектована пълна преписка, се преминава към следващия етап.
При нередовност на документите по преписката, заявителят се уведомява за тяхното отстраняване.
Срокът за предоставяне на услугата започва да тече от датата на отстраняването на нередовностите по преписката.
Когато в законово установения срок не се отстранят несъответствията, производството се прекратява.
Процедурата приключва с издаване на удостоверение.
Предоставянето на изготвеното удостоверение се осъществява по начин, изрично посочен от заявителя в заявлението за предоставяне на услугата.
Възможните начини за получаване на резултата от услугата са:
- на ръка в Центъра за административно обслужване;
- чрез лицензиран пощенски оператор за сметка на получателя;
- по електронен път, на посочен от заявителя електронен адрес;
- чрез Системата за сигурно електронно връчване.
Изисквания
При електронно предоставяне на услугата:
Ниво на осигуреност – високо
Средство за идентификация - КЕП
Таксата е на основание чл. 82а от Закона за държавната собственост, като плащането може да се извърши:
- по посочената банкова сметка: Обединена българска банка, BIC (SWIFT): UBBSBGSF , IBAN BG71 UBBS 8888 3104 0676 01;
- - в брой в Центъра за административно обслужване;
- на POS терминал с картово плащане в Центъра за административно обслужване.
Закон за държавната собственост
За услугата се заплаща фиксирана такса в зависимост от вида:За обикновена услуга 10.00 лв. / 5.11 €
За бърза услуга 15.00 лв. / 7.67 €
За обикновена услуга в срок от 7 работни дни - 10.00 лв. / 5.11 € за всеки имот.
За бърза услуга в срок до 3 работни дни - 15.00 лв. / 7.67 € за всеки имот
Съгласно Постановление № 26 от 3.02.2011 г. за одобряване на Тарифата за таксите, които се събират по Закона за държавната собственост за издаване на удостоверение за наличие или липса на акт за държавна собственост.
Плащането може да се извърши:
- по посочената банкова сметка: Обединена българска банка, BIC (SWIFT): UBBSBGSF , IBAN BG71 UBBS 8888 3104 0676 01;
- в брой в Центъра за административно обслужване;
- с картово плащане на POS терминал в Центъра за административно обслужване.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По електронен път