Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "ГРАОН"
Адрес: обл. Хасково, общ. Хасково, гр. Хасково, пл. "Общински" № 1, п.к. 6300
Код за междуселищно избиране: 038
Телефон за връзка: (038)603399
Адрес на електронна поща: graon@haskovo.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Центърът за административно обслужване работи без прекъсване.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Административната услуга се предоставя от:За прием на документи и информация за услугата:
Център за административно обслужване
Адрес: гр. Хасково, ПК 6300, пл. „Общински“ № 1
Тел.: 038/603 419
Работно време: от 08:30 до 17:00 часа без прекъсване.
Необходими документи за предоставяне на услугата:
- документ за самоличност (за справка);
- писмен искане (по образец) в зависимост от вида на акта, който се заявява (за граждански брак, за раждане или за смърт);
- документите издадени от чуждестранен местен орган - представят се в оригинал* или нотариално заверено копие на оригинала на издадения препис или извлечение от актовете по гражданско състояние, направено след легализацията на документите;
* Оригинал, оформен съгласно изискванията на Правилника за легализациите, заверките и преводите на документи и други книжа, като се съобрази и обстоятелството дали държавата, от която произхожда този документ, е страна по Хагската конвенция от 1961г. относно легализацията на чуждестранни публични актове или е страна по договори за правна помощ с Република България.
Начини на заявяване на услугата:
- на гише в Център за административно обслужване;
- чрез лицензиран пощенски оператор на адрес: гр. Хасково, ПК 6300, пл. „Общински“ № 1;
- на електронна поща със заявление подписано с електронен подпис: kmet@haskovo.bg;
- чрез Единен портал за достъп до електронни административни услуги: www.egov.bg;
- чрез Системата за сигурно електронно връчване*: https://edelivery.egov.bg/;
*При подаване чрез Системата за сигурно електронно връчване е необходимо да имате предварителна регистрация.
Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
- Образец на електронното заявление може да намерите на интернет адрес: www.haskovo.bg, Раздел „Административни услуги“/ „Гражданска регистрация и актосъставяне“.
- Заявлението подадено по електронен път задължително се подписва с квалифициран електронен подпис (КЕП);
- При електронно заявяване на услугата трябва да се има предвид, че документите, издадени от чуждестранен местен орган следва да бъдат представени в Община Хасково в ОРИГИНАЛ, което се осъществява чрез изпращане с лицензиран пощенски оператор или посещение в Центъра за административно обслужване на Община Хасково.
Сканиран оригинал или сканиран препис с нотариална заверка, независимо дали е подписан с КЕП на пълномощник или упълномощител, няма характер на оригинал, какъвто се изисква за конкретната услуга и ще остане без разглеждане.
Забележка: Сканирано копие на нотариално заверен препис се счита за оригинал единствено, когато е подписано с КЕП на нотариуса, който го е заверил.
Начини на получаване на резултата от услугата:
-
Лично или чрез упълномощено лице на гише в Център за административно обслужване;
-
Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка и е съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
Индивидуалният административен акт може да бъде изпратен:
- като вътрешна препоръчана пощенска пратка;
- като вътрешна куриерска пратка;
- като международна препоръчана пощенска пратка;
Закон за гражданската регистрация