Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността"
Адрес: обл. Благоевград, общ. Благоевград, гр. Благоевград, пл. "Георги Измирлиев" №9, п.к. 2700
Код за междуселищно избиране: 073
Телефон за връзка: (073)827011
Факс: (073)881403
Адрес на електронна поща: delovodstvo@blagoevgrad.egov.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:30 до 17:30, Работното време на Центъра за административно обслужване е без прекъсване в рамките на работния ден от 8.30 до 17.30 часа
ЗаявяванеЗаявяването на административната услуга може да бъде направено:
- По пощата на адрес: 2700 гр. Благоевград, пл. "Георги Измирлиев" № 9, партер, чрез лицензиран пощенски оператор;
- „На ръка” в Центъра за административно обслужване в ОА Благоевград /партерен етаж/;
- Устно, за което се попълва протокол от длъжностно лице, пред което е заявена услугата;
- Чрез Системата за сигурно електронно връчване - https://edelivery.egov.bg/ - изисква се КЕП и профил в Системата;
- На електронна поща: Delovodstvo@blagoevgrad.egov.bg;
- чрез Портал на електронното управление;
- чрез Системата за електронен обмен на съобщения /за държавни институции и ведомства/.
Необходими документи
1. Документи, легитимиращи заявителя като заинтересовано лице по смисъла на чл. 124а, ал. 5 от ЗУТ (нотариален акт за собственост; разрешение за строеж; договор за концесия; други документи)
2. Съгласувано задание по чл. 125, ал. 6 и ал. 7 от ЗУТ, което да обосновава необходимостта от изработването на плана в съответствие с чл. 124а, ал. 7 от ЗУТ:
3. Писмено становище на изпълнителния директор на ИА по горите (за устройствени планове, които обхващат горски територии);
4. Съгласувателно писмо от Министерството на културата при условията и по реда на Закона за културното наследство (за устройствени планове, които обхващат защитени територии за опазване на културното наследство);
5. При необходимост опорен план.
6. Документ, че заданието е съгласувано с Министерство на околната среда и водите или в съответната регионална инспекция по околната среда и водите (за устройствени планове, които обхващат защитени територии за опазване на околната среда и водите);
Забележка: Когато заявлението не се подава от възложителя, се представя заверено пълномощно.
Пояснения: Изработването на проект за подробен устройствен план се допуска със заповед на областния управител, с която се одобрява заданието за проектиране.
Проверка за редовност на искането
Експерт от дирекция АКРРДС извършва проверка за редовност и пълнота на представените документи и обстоятелствата, удостоверени с тях. При редовни документи и комплектувана пълна преписка се преминава към следващия етап. При установени недостатъци във внесената документация заявителят се уведомява да ги отстрани. Срокът за предоставяне на административната услуга започва да тече от датата на отстраняване на нередовностите. Съгласуването на заданието за проектиране с експлоатационните дружества се извършва служебно по реда на чл. 128а, ал. 2 от ЗУТ.
Създаване на резултат
Експерт от дирекция АКРРДС изготвя заповед за разрешаване изработването на проект за ПУП и подготвя заданието за одобряване като го подпечатва с „Одобрявам”. Заповедта и заданието се представят на областния управител за подпис. Заповедта се изпраща на съответните общини за разгласяване по реда на чл. 124б, ал. 2 от ЗУТ. Заповедта се публикува на официалната интернет страница на администрацията в публичен „Регистър на издадени актове за изработване и одобряване на устройствени планове и техни изменения“. Отказ за разрешаване изработването на ПУП по чл. 124а, ал. 5 от ЗУТ се дава с мотивирана заповед на областния управител, която се съобщава по реда на Административнопроцесуалния кодекс.
Изпълнение
Заповед на областния управител се издава в едномесечен срок съгл. чл. 124б, ал. 1 от Закона за устройство на територията
Контрол за конкретна преписка може да се осъществява от страна на потребителите на услуги – физически и юридически лица, посредством справка за движението на преписката им на място в ЦАО, на телефон (073) 82 70 112 - Деловодство, на е-поща Delovodstvo@blagoevgrad.egov.bg .
Срокът започва да тече от окомплектоването на преписката.
Получаване:
Възможните начини за получаване на резултата от услугата са:
- „На ръка“ в Центъра за административно обслужване;
- чрез лицензиран пощенски оператор за сметка на получателя;
- по електронен път, на посочен от заявителя електронен адрес;
- чрез Системата за сигурно електронно връчване;
- чрез Системата за електронен обмен на съобщения /за държавни институции и ведомства/.
Изисквания
При електронно предоставяне на услугата:
Ниво на осигуреност – високо
Средство за идентификация – КЕП
Закон за устройството на територията