Административната услуга се предоставя от:
Главен специалист/специалист „Местни данъци и такси“;
За прием на документи и информация за услугата:
Служителите в Общински център за услуги и информация
Адрес: Община Искър, град Искър, ул. "Георги Димитров" №38
Тел.за връзка: (06516)2424
Адрес на електронна поща: iskar@iskarbg.com
Работно време: от 08:30 до 17:00 часа без прекъсване.
Необходими документи за предоставяне на услугата:
Заявление по образец;
· Документ за самоличност и/или нотариално заверено пълномощно /*Необходими само за легитимиране на заявителя или упълномощеното от него лице при подаване на заявлението/.
Удостоверение за наследници /По служебен път/
Копие на документи, удостоверяващи собствеността се прилагат към всички видове молби за данъчни оценки;
· Попълнена декларация по чл.14 от ЗМДТ;
· Платена такса за административната услуга.
Процедура по предоставяне на услугата:
Прием на заявлението с приложените документи в Общински център за услуги и информация;
· Проверка (преглед) на попълненото искане и приложените документи.
· Проверка в програмния продукт, дали е деклариран имота.
· Проверка в програмния продукт за платени данъци и такси за имота.
· За имот, недеклариран или с при установяване на несъответствие с декларираните данни се подава декларация по чл. 14 от ЗМДТ с точните параметри на имота, за да може да се изготви оценката.
· Регистриране на искането и предоставяне на клиента на входящ номер;
Завеждане в деловодната система и изпращане на преписката към Главен специалист/специалист „Местни данъци и такси“;
Проверка на базите данни;
Издаване на удостоверението;
Получаване на удостоверението от Общински център за услуги и информация по избран от заявителя начин.
Информация за предоставяне на услугата:
Услугата се предоставя по електронен път на Ниво 2.
Образец на заявлението може да намерите на интернет адрес:
http://iskarbg.bg/mdt/;
Заявителят е длъжен да предостави телефон, факс или адрес за електронна поща, ако разполага с такива.
Начини на заявяване на услугата:
Лично или чрез упълномощено лице, с нотариално заверено пълномощно, в Общински център за услуги и информация,с подаване на писмено заявление по образец;
Устно, като се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило;
· чрез лицензиран пощенски оператор;
· по факс: 06516/ 21 96;
Начини на получаване на издадения индивидуален административен акт:
Лично или чрез упълномощено лице в Общински център за услуги и информация.
Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки и е съм съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
Индивидуалният административен акт да бъде изпратен:
ü като вътрешна препоръчана пощенска пратка;
ü като вътрешна куриерска пратка;
ü като международна препоръчана пощенска пратка;
Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
Издадените до 30 юни на текущата година удостоверения за данъчна оценка на основание чл. 264, ал. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс са валидни до тази дата, а издадените след тази дата - до края на текущата година. Когато данъчните задължения за имота са платени за цялата година и това обстоятелство е вписано в удостоверението, то е валидно до края на текущата година независимо от датата на издаването му. Удостоверенията за данъчна оценка на незастроени земеделски земи са валидни до края на текущата година.
Такса за предоставяне на административната услуга:
15.00 лева – обикновена услуга;
30.00 лева – бърза услуга;
45.00 лева – експресна услуга.
Начин на плащане:
На гише „Каса” в Общински център за услуги и информация;
По банкова сметка:
IBAN: BG87STSA93008418008500
BIC:STSABGSF
БАНКА ДСК ЕАД , гр Плевен, ул.,,Васил Левски’’ №152
Кодът за вида плащане е: 44 80 07
Срок на изпълнение:
7 дни – обикновена услуга;
3 дни – бърза услуга;
1 дни/ден – експресна услуга.