Информация за предоставяне на услуга

 
  • Услуга:
    • 2064 Издаване заповед за осигуряване достъп в недвижими имоти

      Издаване заповед за осигуряване достъп в недвижими имоти
  • На основание на:
    • Закон за устройство на територията - чл. 194, ал. 1
  • Услугата се предоставя и като вътрешно-административна:
    • Не
  • Орган по предоставянето на административната услуга:
    • Кмет на община
  • Срок за предоставяне:
    • 30дни
  • Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
    • безсрочно
  • Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата:
    • Областен управител
  • Орган, пред който се обжалва индивидуален административен акт:
    • Административен съд
  • Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата:
    • В 14-дневен срок от съобщаването на съответния административен акт, същият можже да се обжалва чрез кмета на община Раднево:

      - по административен ред пред Областния управител, по реда на АПК;

      - по съдебен ред пред Административен съд-Стара Загора, по реда на чл. 213 или чл. 215, ал.1 от Закона за устройство на територията.

  • Ограничения и условности:
    • 1. Собствениците и обитателите на недвижими имоти са длъжни да осигуряват свободен достъп в тях за извършване на разрешени или предписани проучвателни, проектни, строителни, монтажни, контролни и други работи, във връзка с устройството на територията, въз основа на заповед на кмета на общината, а в определените от закона случаи - със заповед на началника на Дирекцията за национален строителен контрол.

      2. Собствениците на недвижими имоти са длъжни да осигуряват свободен достъп в тях за извършване на дейности и мероприятия при бедствия, аварии и катастрофи и изпълнение на комплексни геозащитни проекти (укрепване на свлачища, защита на речни и морски брегове и други отводнителни и укрепителни работи). Изпълнението на дейностите и проектите се извършва така, че да не засяга обектите на основното застрояване. Достъпът се осигурява със заповед на кмета на общината, а в определените от закона случаи - със заповед на началника на Дирекцията за национален строителен контрол.

      При неизпълнение на задълженията, описани по-горе, достъпът до съответните недвижими имоти се осигурява принудително по административен ред, а при необходимост - и със съдействието на полицията.

      След завършване на работите по т. 1 и 2, описани по-горе, лицето, на което е осигурен достъп, е длъжно веднага да отстрани всички повреди, причинени на недвижимия имот във връзка с изпълнението на работите. Ако повредите не могат да бъдат отстранени, правоимащият се обезщетява за причинените вреди.

      Определянето на размера на обезщетението се извършва по реда на чл. 210 от Закона за устройство на територията и се изплаща в едномесечен срок от влизането в сила на оценката.

  • Електронен адрес, на който се предоставя услугата:
  • Електронен адрес за предложения:
Център за административно обслужване и/или звена, които контактуват с потребителите и предоставят административно обслужване
Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Териториално и селищно устройство"
Адрес: обл. Стара Загора, общ. Раднево, гр. Раднево, ул.Митьо Станев 1, п.к. 6260
Код за междуселищно избиране: 0417
Телефон за връзка: (0417)81228, 81218
Адрес на електронна поща: obshtina@radnevo.net
Работно време: Стандартно работно време, от 08:00 до 17:00, 8.00 ч. до 12.00 ч. 12.00 ч. до 13.00 ч 13.00 ч. до 17.00 ч.
Изисквания, процедури, инструкции Образци Нормативна уредба Заплащане