Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността"
Адрес: обл. Видин, общ. Видин, гр. Видин, ул."Дунавска" №6, п.к. 3700
Код за междуселищно избиране: 094
Телефон за връзка: (094)605720
Адрес на електронна поща: del_oa@vidin.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Център за административно обслужване:
Работно време от 09.00ч. до 17.30ч. без прекъсване;
Електронен адрес за комуникация с потребителите: del_oa@vidin.government.bg; Телефон за комуникация с потребителите: 094/ 605 720 - телефонът е стационарен, платен на цената на един градски разговор според тарифния план на съответния потребител.
Осигурен е достъп за хора с увреждания.
заявяване на услугаПроцедура по предоставяне на административната услуга, изисквания и необходими документи
I Заявяване на услугата
· По пощата на адрес: 3700 Видин, ул. Дунавска №6 чрез лицензиран пощенски оператор;
· „На ръка” в Центъра за административно обслужване в ОА Видин /партерен етаж/;
· Чрез Системата за сигурно електронно връчване - https://edelivery.egov.bg/ - изисква се КЕП и профил в Системата;
· На електронни пощи: del_oa@vidin.government.bg и ou_oa@vidin.government.bg;
· чрез Системата за електронен обмен на съобщения /за държавни инстиуции и ведомства/;
· чрез Портал на електронното управление:
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/oblastni+administratsii/unificirani+uslugi/1974
· устно, за което се попълва протокол от длъжностно лице, пред което е заявена услугата.
Инетрнет адрес, на който се намира формулярът за заявяване на услугата - https://vidin.government.bg/administrativni-uslugi;
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/oblastni+administratsii/unificirani+uslugi/1974
Ниво на осигуреност – ниско; Вид на услугата-първична;
Средство за идентификация - ПИК издаден от НОИ, ПИК издаван от НАП, УКД издаван от НЗОК, КЕП.
Необходими документи:
1. Документи за (които са приложими):
- Собственост (отстъпено право на строеж) №……………../…………….;
- Учредени вещни права;Учредени сервитути по реда на специални закони;
- Право на преминаване по чл. 192 от ЗУТ;
- Право на прокарване по чл. 193 от ЗУТ.
2. Одобрен инвестиционен проект.
3. Документи по чл. 148, ал. 8 от ЗУТ (които са приложими):
- Влязло в сила решение по оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС);
- Решение, с което е преценено да не се извършва ОВОС;
- Решение за одобряване на доклад за безопасност за изграждане или реконструкция на предприятие и/или съоръжение с висок рисков потенциал или на части от него по реда на Закона за опазване на околната среда.
4. Оценка на съответствието по чл. 142, ал. 6 от ЗУТ.
5. Документ за платена такса, освен ако плащането не е направено по електронен път.
II Проверка за редовност на заявлението
Експерт от дирекция АКРРДС извършва проверка за редовност и пълнота на представените документи и обстоятелствата, удостоверени с тях. При редовни документи и комплектувана пълна преписка се преминава към следващия етап. При установени недостатъци във внесената документация заявителят се уведомява да ги отстрани. Срокът за предоставяне на административната услуга започва да тече от датата на отстраняване на нередовностите.
III Създаване на резултат от услугата
Експерт от дирекция АКРРДС изготвя разрешение за строеж, което се представя на областния управител за подпис. Изготвя се обявление за издаденото разрешение за строеж, което се изпраща за обнародване в „Държавен вестник“. В 7-дневен срок от издаването на разрешението за строеж РДНСК Видин се уведомяват писмено за издадения акт и се изпраща копие от него. Разрешението за строеж се публикува на официалната интернет страница на администрацията в публичен „Регистър на издадени разрешения за строеж“. В случаите по чл. 149, ал. 6 от ЗУТ се публикува съобщение на официалната интернет страницата на администрацията. Копие от влязлото в сила разрешение за строеж се изпраща до съответните общини. Оригиналът на разрешението за строеж се съхранява безсрочно в архива на Областна администрация Видин. Отказ за издаване на разрешение за строеж се дава със заповед, която се съобщава на заинтересуваните лица с обявление, обнародвано в „Държавен вестник“.
IV Предоставяне на резултата от изпълнение на услугата
Резултатът от изпълнението на услугата – влязло в сила разрешение за строеж, се предоставя на заявителя с придружително писмо. Документът се получава по начин, изрично посочен в заявлението от потребителя на услугата.
Възможните начини за получаване на резултата от услугата са:
- по пощата, на посочен от адресата адрес;
- на ръка в Център за административно обслужване;
- чрез лицензиран пощенски оператор за сметка на получателя;
- по електронен път, на посочен от заявителя електронен адрес;
- чрез Системата за сигурно електронно връчване;
- чрез Система за електронен обмен на съобщения /за държавни институции и ведомства/.
V Приключване и архивиране на преписката
Закон за устройство на територията
За услугата се заплаща таксаТаксата е в размер 0,05 на сто от строителната стойност на обекта, но не по-малко от 250 лв. /127.82 €/ и не повече от 1500 лв. /766.94 €/, съгласно чл. 29, ал. 1 от Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на МРРБ и от областните управители.
Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и от областните управители.
В случай, че услугата се заявява и получава по електронен път (заявена с квалифициран електронен подпис), таксата за услугата се намалява с 10%, като намалението не може да надвишава 20 (двадесет) лева, (10.23 €) съгласно чл. 10а, ал. 2 от Закон за електронното управление.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:По банков път
На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По електронен път