Информация за предоставяне на услуга

 
  • Услуга:
    • 2089 Потвърждаване или промяна категорията на туристически обект

      Услугата е свързана с волеизявление от страна на лицето, извършващо дейност в обекта, с което се заявява потвърждение на определена категорията на заведения за хранене и развлечения и места за настаняване.
  • На основание на:
    • Закон за туризма - чл. 133, ал. 3
  • Услугата се предоставя и като вътрешно-административна:
    • Не
  • Орган по предоставянето на административната услуга:
    • Кмет на община
  • Срок за предоставяне:
    • 90 дни за потвърждаване на категорията; 14 дни за промяна на категорията на туристическия обект в по-висока от определената категория и 30 дни за промяна на категорията на туристическия обект в по-ниска от определената категория
  • Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
    • Удостоверението за определената категория на обекта е със срок 5 години с изключение на: • удостоверение за обектите, разположени върху понтон, чийто срок съответства на срока на действие на разрешителното им. • удостоверение за обектите с временен характер, които са със срок на разрешение за поставяне от една година до пет години, срокът на категоризацията не може да надвишава срока на разрешението за поставяне
  • Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата:
    • Областен управител на област с административен център Стара Загора
  • Орган, пред който се обжалва индивидуален административен акт:
    • чрез кмета на Община Раднево пред Административен съд
  • Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата:
    • по реда на АПК

  • Ограничения и условности:
    • 1.Потвърждаване на категорията - лицето, което извършва дейност в обекта или упълномощено от него лице подава заявление - декларация за потвърждаване на категорията на обекта в срок до три месеца преди изтичането на 5-годишния срок на действието на удостоверението за определена категория в Центъра за информационно обслужване или по електронен път до кмета на община Раднево. В случай, че съответното лице не предприеме действия в указания срок, категорията на обекта се прекратява с изтичане на срока. В този случай за същия обект нова категория може да бъде определена по реда на чл.129 и чл.130 от ЗТ.

      Към заявлението-декларация се прилагат следните документи:

      - Копие от документа за ползване на обекта, представляващ място за настаняване, когато обектът не е собственост на заявителя и не подлежи на вписване - напр.  договор за собственост, договор за наем, договор за ползване, разрешение за поставяне   и др./;

      - Изрично пълномощно в оригинал, когато заявление-декларацията се подава от пълномощник.

       

      2. Промяна на категорията на туристическия обект в по-висока от определената категория - лицето, което извършва дейност в обекта или упълномощено от него лице подава заявление - декларацията за промяна в по-висока от определената категория на обекта по реда на чл.129 от ЗТ. Заявлението следва да се подаде преди изтичане на срока за определената категория и извън тримесечния срок за определената му категория по чл.133, ал.3 от ЗТ.  На лицето не се издава временно удостоверение за открита процедура по категоризиране, а издаденото запазва своето действие до издаване на новото удостоверение за категория. При получаване на новото удостоверение лицето връща предходно издаденото. Изпълнението на услугата следва процедурата описана по-горе. Когато исканата по-висока категория се отнася за обект, чийто категоризиращ орган е кметът на общината, а повишението ще надхвърли правомощията му по чл.128 от ЗТ, кметът уведомява Министъра на туризма, като му изпраща постъпилото заявление и административното досие на туристическия обект.

      Към заявлението-декларация се прилагат следните документи:

      -Заявление-декларация по образец за заявяване за промяна на категорията в по-висока или по-ниска от определената му до момента.

      -Декларация за изгубено/унищожено/повредено/или др. предходно удостоверение за определена категория на туристическият обект /при липсващ оригинал на удостоверение за определена категория/.

      - Документ за заплатена такса съгласно Тарифата по ЗТ.

      -Нормативно определен срок за изпълнение на услугата – 14 дни.

      3. Промяна на категорията на туристическия обект в по-ниска от определената категория - лицето, което извършва дейност в обекта или упълномощено от него лице подава заявление - декларацията за промяна в по-ниска от определената категория на обекта по реда на чл.129 от ЗТ и декларация с която удостоверява, че вписаните данни в Националния туристически регистър за него и за обекта не са променени, в 30 дневен срок от постъпване на заявление - декларацията по предложение на длъжностните лица по чл. 130, ал. 1 на лицето се издава ново удостоверение за категория съгласно искането му. Заявлението следва да се подаде преди изтичане на срока за определената категория и извън тримесечния срок за определената му категория по чл.133, ал.3 от ЗТ. Искането се разглежда от комисия, която предлага на категоризиращия орган издаване на съответно удостоверение и табела. На лицето се издава ново удостоверение за категория съгласно искането му. При получаване на новото удостоверение лицето връща предходно издаденото.

      Към заявлението-декларация се прилагат следните документи:

      -Заявление-декларация по образец за заявяване за промяна на категорията в по-висока или по-ниска от определената му до момента.

      -Декларация с която удостоверява, че вписаните данни в Националния туристически регистър не са променени в  30 дневен срок от постъпване на заявлението.

      -Декларация за изгубено/унищожено/повредено/или др. предходно удостоверение за определена категория на туристическият обект /при липсващ оригинал на удостоверение за определена категория/.

      Нормативно определен срок за изпълнение на услугата  – 30 дни.

       

       

  • Електронен адрес, на който се предоставя услугата:
  • Електронен адрес за предложения:
Център за административно обслужване и/или звена, които контактуват с потребителите и предоставят административно обслужване
Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Общинска собственост"
Адрес: обл. Стара Загора, общ. Раднево, гр. Раднево, ул." Митьо Станев " №1, п.к. 6260
Код за междуселищно избиране: 0417
Телефон за връзка: (0417)81220
Работно време: Стандартно работно време, от 08:00 до 17:00, обедна почивка : от 12:00 ч. до 13:00 ч.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Отдел "Гражданска регистрация и административно обслужване"
Адрес: обл. Стара Загора, общ. Раднево, гр. Раднево, ул. "Митьо Станев" №1, п.к. 6260
Код за междуселищно избиране: 0417
Телефон за връзка: (0417)81204
Работно време: Стандартно работно време, от 08:00 до 17:00, обедна почивка от 12:00 ч. до 13:00 ч.
Изисквания, процедури, инструкции Образци Нормативна уредба Заплащане