Процедура по предоставяне на административната услуга, изисквания и необходими документи
I Заявяване на услугата
· По пощата на адрес: 3700 Видин, ул. Дунавска №6 чрез лицензиран пощенски оператор;
· „На ръка” в Центъра за административно обслужване в ОА Видин /партерен етаж/;
· Чрез Системата за сигурно електронно връчване - https://edelivery.egov.bg/ - изисква се КЕП и профил в Системата;
· На електронни пощи: del_oa@vidin.government.bg и ou_oa@vidin.government.bg;
· чрез Системата за електронен обмен на съобщения /за държавни инстиуции и ведомства/;
· чрез Портал на електронното управление:
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/oblastni+administratsii/unificirani+uslugi/1962
· устно, за което се попълва протокол от длъжностно лице, пред което е заявена услугата.
Инетрнет адрес, на който се намира формулярът за заявяване на услугата - https://vidin.government.bg/administrativni-uslugi;
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/oblastni+administratsii/unificirani+uslugi/1962
Ниво на осигуреност – ниско; Вид на услугата-първична;
Средство за идентификация - ПИК издаден от НОИ, ПИК издаван от НАП, УКД издаван от НЗОК, КЕП.
Необходими документи:
1. Заявление от възложителя до областния управител;
2. Окончателен доклад по чл. 168, ал. 6 от ЗУТ;
3. Договори с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура;
4. Документ от АГКК за изпълнението по чл. 175, ал. 5 от ЗУТ;
5. Документ за платена такса, освен ако плащането не е извършено по електронен път.
II Проверка за редовност на заявлението
Експерт от дирекция АКРРДС извършва проверка за редовност и пълнота на представените документи и обстоятелствата, удостоверени с тях. При редовни документи и комплектувана пълна преписка се преминава към следващия етап. При установени недостатъци във внесената документация заявителят се уведомява да ги отстрани. Срокът за предоставяне на административната услуга започва да тече от датата на отстраняване на нередовностите. По преценка може да се извърши проверка на място, за което се съставя констативен протокол, неразделна част от досието на строежа.
III Създаване на резултат от услугата
Експерт от дирекция АКРРДС изготвя удостоверение за въвеждане в експлоатация по образец - Приложение № 2 към чл. 19а, ал. 1 от Наредба № 2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти.
Екземпляр от удостоверението се съхранява безсрочно в архива на Областна администрация Видин. Копие от удостоверението се изпраща до съответните общини за съхранение в архива. Отказът за издаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация е писмен и мотивиран, съобщава се чрез отправяне на писмено съобщение до заинтересуваните лица.
IV Предоставяне на резултата от изпълнение на услугата
Резултатът от изпълнението на услугата е удостоверение за въвеждане в експлоатация, и се предоставя на заявителя с придружително писмо. Документът се получава по начин, изрично посочен в заявлението от потребителя на услугата.
Възможните начини за получаване на резултата от услугата са:
- по пощата, на посочен от адресата адрес;
- на ръка в Център за административно обслужване;
- чрез лицензиран пощенски оператор за сметка на получателя;
- по електронен път, на посочен от заявителя електронен адрес;
- чрез Системата за сигурно електронно връчване;
- чрез Система за електронен обмен на съобщения /за държавни институции и ведомства/.
V Приключване и архивиране на преписката