Информация за предоставяне на услуга

 
  • Услуга:
    • 2395 Издаване на удостоверение за данъчна оценка на право на ползване

      Издаване на удостоверение за данъчна оценка на право на ползване
  • На основание на:
    • Приложение 2 от Закон за местните данъци и такси - чл. 3, ал. 2
  • Услугата се предоставя и като вътрешно-административна:
    • Не
  • Орган по предоставянето на административната услуга:
    • орган по приходите от Дирекция ПМДТ
  • Срок за предоставяне:
    • 5 дни
  • Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
    • До 30 юни и до 31 декември на годината, в която се издава
  • Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата:
    • Главен експерт от Дирекция Приходи от местни данъци и такси
  • Орган, пред който се обжалва индивидуален административен акт:
    • Директор дирекция Приходи от местни данъци и такси
  • Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата:
    • Заявлението за издаване на удостовeрение за данъчна оценка на право на ползване се подава от лице, което е декларирало собственост върху недвижим имот на територията на Община Плевен, и ще учредява право на ползване върху имота. Заявлението може да се подаде и от пълномощник. Необходимо е попълване на данни за възрастта на по-младия ползвател, както и за срока, за който се учредява правото на ползване - данни, които влияят на размера на данъчната оценка на правото на ползване.

      Срокът за издаване на документа тече от момента на внасяне на дължимата такса.  Изготвеното удостоверение  се връчва в съответния срок в зависимост от платената такса.

      На архивен екземпляр клиентът следва да впише име и фамилия и дата на получаване на документа.  Подаването на заявлението и получаването на готовия документ се извършва на гише в Салон за обслужване на клиенти. Заявлението може да бъде подадено и на имейл или по пощата.

      Обжалването на данъчната оценка на правото на ползване се извършва в 14-дневен срок от връчване на удостоверението чрез органа, който го е издал, до директора на Дирекция Приходи от местни данъци и такси.

      Отказът да се издаде удостоверението се съобщава в 7-дневен срок.

      Непроизнасянето в срок по искането за издаване на удостоверението се смята за мълчалив отказ.

      Отказът за издаване на документ се обжалва в 14-дневен срок от съобщаването му пред директора на дирекцията.

      Мълчаливият отказ може да бъде обжалван пред директора на дирекцията след изтичането на срока за издаването му.

      Пред директора на дирекцията може да бъде оспорено и съдържанието на удостоверението както от задълженото лице, което изисква издаването му, така и от всяко заинтересовано лице в 14-дневен срок от узнаването му.

  • Ограничения и условности:
    • Необходим е документ за самоличност на подаващия/получаващия документа или пълномощно от правоимащия да получи изготвения документ.

      Подаващият заявлението следва да предостави информация относно възрастта на по-младия ползвател, както и срока, за който се учредява правото на ползване.

      Заплащането на таксата е условие за отчитане на срока.

      Идентифицирането на заявителя на електронна услуга става чрез КЕП.

  • Електронен адрес, на който се предоставя услугата:
  • Електронен адрес за предложения:
Център за административно обслужване и/или звена, които контактуват с потребителите и предоставят административно обслужване
Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Приходи от местни данъци и такси"
Адрес: обл. Плевен, общ. Плевен, гр. Плевен, ул. ПР Славейков 21, п.к. 5800
Код за междуселищно избиране: 064
Телефон за връзка: 889464
Адрес на електронна поща: mdt@pleven.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Всеки делничен ден
Изисквания, процедури, инструкции Образци Нормативна уредба Заплащане