Информация за предоставяне на услуга

 
  • Услуга:
    • 2393 Издаване на удостоверение за данъчна оценка на право на строеж

      Издаване на удостоверение за данъчна оценка на право на строеж
  • На основание на:
    • Приложение 2 от Закон за местните данъци и такси - чл. 3, ал. 2
  • Услугата се предоставя и като вътрешно-административна:
    • Не
  • Орган по предоставянето на административната услуга:
    • орган по приходите от Дирекция ПМДТ
  • Срок за предоставяне:
    • 5 дни
  • Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
    • до 30 юни и до 31 декември на годината, в която се издава
  • Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата:
    • Главен експерт от Дирекция Приходи от местни данъци и такси
  • Орган, пред който се обжалва индивидуален административен акт:
    • Директор Дирекция Приходи от местни данъци и такси
  • Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата:
    • Заявлението за издаване на удостоверение за данъчна оценка на право на строеж се подава от собственик или упълномощено лице на гише в Салон за обслужване на клиенти в сградата на Дирекция Приходи от местни данъци и такси, по пощата или на имейл. При подаването заявлението са завежда с входящ номер и дата от електронен регистър. Приемащият искането извършва проверка за наличието на необходимите реквизити на искането и дали същото е подписано.

      Към заявлението за издаване на данъчна оценка се прилага попълнено Приложение на декларацията по чл.14 от ЗМДТ, в която се описва сградата, която ще бъде построена.

      Подаващият се уведомява за сроковете за изготвяне и таксата, която следва да бъде заплатена.

       Издаденото удостоверение за данъчна оценка на право на строеж се обжалва  в 14-дневен срок от издаване на удостоверението чрез органа, който го е издал, до директора на дирекция Приходи от местни данъци и такси.

      Отказът да се издаде удостоверението се съобщава в 7-дневен срок.

      Непроизнасянето в срок по искането за издаване на удостоверението се смята за мълчалив отказ.

      Отказът за издаване на документ се обжалва в 14-дневен срок от съобщаването му пред директора на дирекцията.

      Мълчаливият отказ може да бъде обжалван пред директора на дирекцията след изтичането на срока за издаването му.

      Пред директора на дирекцията може да бъде оспорено и съдържанието на удостоверението както от задълженото лице, което изисква издаването му, така и от всяко заинтересовано лице в 14-дневен срок от узнаването му.

  • Ограничения и условности:
    • Заявителят на този вид услуга следва да е собственик на недвижим имот на територията на Община Плевен.

      Необходим е документ за самоличност на подаващия/получаващия документа или пълномощно от правоимащия да получи изготвения документ

      Заплащането на таксата е условие за отчитане на срока.

      Валидността на данъчната оценка е до 30 юни и до 31 декември на годината, в която се издава.

      Идентифицирането на заявителя на електронна услуга става чрез КЕП.

  • Електронен адрес, на който се предоставя услугата:
  • Електронен адрес за предложения:
Център за административно обслужване и/или звена, които контактуват с потребителите и предоставят административно обслужване
Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Приходи от местни данъци и такси"
Адрес: обл. Плевен, общ. Плевен, гр. Плевен, ул. ПР Славейков 21, п.к. 5800
Код за междуселищно избиране: 064
Телефон за връзка: 889464
Адрес на електронна поща: mdt@pleven.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Всеки делничен ден
Изисквания, процедури, инструкции Образци Нормативна уредба Заплащане