Информация за предоставяне на услуга

 
  • Услуга:
    • 2071 Издаване на удостоверение за декларирани данни

      Общината издава удостоверение за декларираните от заявителя данни за недвижими имоти и превозни средства.
      За новопостроените или придобитите по друг начин имоти се уведомява общината по местонахождението на имота, за облагане на собственика, съответно носителя на ограниченото вещно право, с годишен данък върху недвижимите имоти. Превозните средства, регистрирани за движение по пътната мрежа в Република България, се регистрират в съответната община за определяне на дължимия от собственика данък.
  • На основание на:
    • Закон за местните данъци и такси - чл. 110, ал. 1, т. 12, във връзка с; чл. 14; чл. 54
  • Услугата се предоставя и като вътрешно-административна:
    • Не
  • Орган по предоставянето на административната услуга:
    • орган по приходите от Дирекция ПМДТ
  • Срок за предоставяне:
    • -обикновена услуга – 5 работни дни;- бърза услуга – 3 работни дни; - експресна услуга – 4 часа
  • Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
    • Към момента на издаване на удостоверението
  • Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата:
    • Главен експерт от Дирекция Приходи от местни данъци и такси
  • Орган, пред който се обжалва индивидуален административен акт:
    • Директор Дирекция Приходи от местни данъци и такси
  • Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата:
    • Искането за издаване на удостовeрение за декларирани данни се подава от лице, на което такъв документ е необходим. С него администрацията удостоверява наличието или липсата на декларирани движими и недвижими имоти. Срокът за издаване на документа тече от момента на внасяне на дължимата такса.  Изготвеното удостоверение  се връчва в съответния срок в зависимост от платената такса.

      Изготвеният документ може да се получи лично или от упълномощено лице от гише в Салон за обслужване на клиенти в Дирекцията, чрез лицензиран пощенски оператор или чрез Система за сигурно електронно връчване, подписано с КЕП.

      Издаденото удостоверение може да бъде обжалвано в 14-дневен срок от връчването му чрез органът по приходите, който го е издал, до Директора на дирекция Приходи от местни данъци и такси.

      Отказът да се издаде удостоверението се съобщава в 7-дневен срок.

      Непроизнасянето в срок по искането за издаване на удостоверението се смята за мълчалив отказ.

      Отказът за издаване на документ се обжалва в 14-дневен срок от съобщаването му пред териториалния директор.

      Мълчаливият отказ може да бъде обжалван пред териториалния директор след изтичането на срока за издаването му.

      Пред териториалния директор може да бъде оспорено и съдържанието на удостоверението както от задълженото лице, което изисква издаването му, така и от всяко заинтересовано лице в 14-дневен срок от узнаването му.

  • Ограничения и условности:
    • Необходим е документ за самоличност на получаващия документа или пълномощно от правоимащия, ако той не се явява лично.

      Заплащането на таксата е условие за отчитане на срока.

      Идентифицирането на заявителя на електронна услуга става чрез КЕП.

       

  • Електронен адрес, на който се предоставя услугата:
  • Електронен адрес за предложения:
Център за административно обслужване и/или звена, които контактуват с потребителите и предоставят административно обслужване
Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Приходи от местни данъци и такси"
Адрес: обл. Плевен, общ. Плевен, гр. Плевен, ул. ПР Славейков 21, п.к. 5800
Код за междуселищно избиране: 064
Телефон за връзка: 889464
Адрес на електронна поща: mdt@pleven.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Всеки делничен ден
Изисквания, процедури, инструкции Образци Нормативна уредба Заплащане