Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно Обслужване, Бюджет и Финанси"
Адрес: обл. Стара Загора, общ. Мъглиж, гр. Мъглиж, гр. Мъглиж, Площад "3 март" 32, п.к. 6180
Код за междуселищно избиране: 04321
Телефон за връзка: (04321)21-02, 33-01
Факс: (04321)22-55
Адрес на електронна поща: aobf@maglizh.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, обедна почивка от 12,30 ч. до 13,00 ч.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Необходими документи1. документ за самоличност (за справка)
2. съобщение за смърт
3. нотариално заверено пълномощно – в случаите на упълномощаване, придружено с необходимите документи за регистриране на акт за смърт от чужбина.
Подаване на исканеАктът за смърт е официален писмен документ, в който по установения в Закона за гражданската регистрация ред длъжностното лице по гражданското състояние регистрира събитието смърт.
Актът за смърт се съставя въз основа на един от следните документи:
1. писмено съобщение за смърт по образец съгласно чл. 2 от Наредба № 42 от 2004 г. за въвеждане на международната статистическа класификация на болестите и проблемите, свързани със здравето - десета ревизия;
2. съдебно решение;
3. препис или извлечение от акт за смърт, съставен от български дипломатически или консулски представител или от чуждестранен местен орган по гражданското състояние;
4. препис от акт за смърт по чл. 63 и 66 от Закона за гражданската регистрация.
Съставянето на акт за смърт без наличието на един от посочените документи е недопустимо.
Актът са съставя в общината или кметството на населеното място, в което е починало лицето, въз основа на Съобщение за смърт, издадено от компетентно медицинско лице и Искане по образец. Писменото съобщение за смърт незабавно се предоставя на длъжностното лице по гражданското състояние в общината, района, кметството или населеното място, на чиято територия е настъпило събитието. Акт за смърт въз основа на съобщение за смърт се съставя не по-късно от 48 часа от настъпването на смъртта. В останалите случаи актът се съставя в срок 7 дни от датата на получаване на документа.
При регистриране на смърт, настъпила в чужбина, данните за името на титуляря, датата и мястото на смъртта се вписват в акта за смърт без изменение така, както са вписани в представения препис или в превода на български език на чуждия документ.
Ако преписът или извлечението не съдържа всички необходими данни, се ползват данни от документа за самоличност или от регистъра на населението, като в акта се допълват данни за ЕГН, дата и място на раждане, семейно положение, пол и постоянен адрес на починалото лице.
Ако в преписа или извлечението лицето е вписано с име, което съществено се различава от името, с което е вписано в регистъра на населението, за съставянето на акта за смърт се представя документ, от който да е видно, че имената са на едно и също лице. При съставянето на акта за смърт името на лицето се вписва така, както е вписано в регистъра на населението.
Чуждестранният акт за смърт се представя в оригинал, оформен съгласно изискванията на Правилника за легализациите, заверките и преводите на документи и други книжа, като се съобрази и обстоятелството дали държавата, от която произхожда този документ, е страна по Хагската конвенция от 1961 относно легализацията на чуждестранни публични актове или е страна по договори за правна помощ с Република България или нотариално заверено копие на оригинала на издадения препис или извлечение от акт за смърт, направено след легализацията на документите. Нотариалната заверка може да бъде направена от нотариус или от български дипломатически или консулски представител в съответната държава.
При регистриране на акт за смърт от чужбина документите се представят в общината по постоянния адрес на починалото лице.
Производството по издаване на препис-извлечение от акт за смърт започва с подаване на искане по образец от наследниците или от трето лице, когато е необходимо за погребение на починалото лице. При регистриране на акт за смърт от чужбина искането се подава от наследниците или от изрично упълномощено с нотариално заверено пълномощно лице с приложени документи.
Издаване на препис-извлечениеСлед приемане на искането, длъжностното лице разглежда представените документи, извършва проверка в съответните регистри, компютърният им еквивалент - Национална база данни "Население" и съставя акта. След съставянето на акта за смърт на наследниците се издава препис-извлечение от акт за смърт по утвърден образец. Препис-извлечението може да бъде издадено и на трето лице, когато е необходимо за погребение на починалото лице.
Издава се еднократно, непосредствено след съставяне на акт за смърт от длъжностно лице по гражданско състояние на територията на Община Мъглиж; когато смъртта е настъпила в чужбина - след съставяне на акт за смърт в Република България.
Изготвеният препис-извлечение се предоставя на заявителя.