Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно Обслужване, Бюджет и Финанси"
Адрес: обл. Стара Загора, общ. Мъглиж, гр. Мъглиж, гр. Мъглиж, Площад "3 март" 32, п.к. 6180
Код за междуселищно избиране: 04321
Телефон за връзка: (04321)21-02, 33-01
Факс: (04321)22-55
Адрес на електронна поща: aobf@maglizh.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, обедна почивка от 12,30 ч. до 13,00 ч.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Начини за заявяване на услугатаАктът за сключен граждански брак е официален писмен документ, в който по установения в Закона за гражданската регистрация ред длъжностното лице по гражданското състояние регистрира събитието брак.
Актът за сключен граждански брак се съставя от длъжностното лице по гражданското състояние, пред което встъпващите в брак лица са изразили съгласието си да встъпят в брак един с друг.
Всеки от встъпващите в брак представя на длъжностното лице по гражданското състояние:
1. декларация, че не съществуват пречките за сключване на брак по чл. 7 от Семейния кодекс /СК/;
2. медицинско свидетелство, че не страда от болестите, посочени в чл. 7, ал. 1, т. 2 и 3 от СК ;
3. декларация, че е осведомен за заболяванията на другия по чл. 7, ал. 1, т. 2 и 3 от СК.
Ако встъпващите в брак са избрали режим на имуществените си отношения, те представят обща декларация с нотариална заверка на подписите за избрания режим. Ако е сключен брачен договор, те представят удостоверение от нотариуса относно датата на договора и регистрационния му номер, както и номера, под който нотариусът е вписан в регистъра на Нотариалната камара и района му на действие.
След приемане на документите длъжностното лице по гражданското състояние проверява самоличността и възрастта на встъпващите в брак, както и представените от тях документи по чл. 9 от СК. Ако единият от съпрузите е чужд гражданин или лице без гражданство е необходимо да удостовери пред българския орган по гражданското състояние, че:
1. неговото отечествено право признава брака, сключен пред чуждестранен компетентен орган;
2. по неговото отечествено право няма пречки за сключване на брака.
Ако няма пречка за сключване на брак, длъжностното лице по гражданското състояние запитва встъпващите в брак дали са съгласни да встъпят в брак един с друг и след изричен утвърдителен отговор съставя акт за сключване на граждански брак. В акта за сключване на граждански брак се отразява избраният режим на имуществени отношения с данните по чл. 9, ал. 2 от СК. В случаите, когато не е избран режим на имуществени отношения, в акта се вписва законов режим на общност.
След съставянето на акта за сключен граждански брак на съпрузите се издава оригинално удостоверение за сключен граждански брак по утвърден образец.
Акт за сключен граждански брак се съставя и въз основа на един от следните документи:
1. съдебно решение;
2. препис или извлечение от акт за сключен граждански брак, съставен от български дипломатически или консулски представител или от чуждестранен местен орган по гражданското състояние;
3. препис от акт за сключен граждански брак по чл. 63 и 66 от Закона за гражданската регистрация.
Чуждестранният акт за сключен граждански брак се представя в оригинал, оформен съгласно изискванията на Правилника за легализациите, заверките и преводите на документи и други книжа, като се съобрази и обстоятелството дали държавата, от която произхожда този документ, е страна по Хагската конвенция от 1961 относно легализацията на чуждестранни публични актове или е страна по договори за правна помощ с Република България или нотариално заверено копие на оригинала на издадения препис или извлечение от акт за сключен граждански брак, направено след легализацията на документите. Нотариалната заверка може да бъде направена от нотариус или от български дипломатически или консулски представител в съответната държава.
При регистриране на брак, сключен в чужбина, данните за имената на сключилите брак, датата и мястото на сключване на брака се вписват в акта за сключен граждански брак без изменение така, както са вписани в представения препис или извлечение или в превода на български език на чуждия документ.
Ако в преписа съпруг е вписан с име, което съществено се различава от името, с което е вписан в регистъра на населението, за съставянето на акта за сключен граждански брак се представя документ, от който да е видно, че имената са на едно и също лице. При съставянето на акта за сключен граждански брак името на този съпруг се вписва така, както е вписано в регистъра на населението. В случай че един от съпрузите е приел или е добавил към своето име фамилното име на съпруга си, за фамилно име след брака се вписва приетото или добавеното фамилно име на съпруга така, както е в регистъра на населението.
Актът за сключен граждански брак се съставя в срок 7 дни от датата на получаване на документа.
Издаване на удостоверениеПървото удостоверение, което се издава след съставянето на акта за брак е оригинал, а всяко следващо е дубликат. Това се отразява в образеца, като вдясно над наименованието на всяко удостоверение се включва текстът "оригинал" или текстът "дубликат".
Удостоверението за сключен граждански брак – оригинал се издава еднократно, непосредствено след съставяне на акт за сключен граждански брак пред длъжностно лице по гражданско състояние на територията на Община Мъглиж или след съставяне на акт за сключен граждански брак в Република България, когато бракът е сключен в чужбина.
Производството по издаване на удостоверение за сключен граждански брак – оригинал започва с подаване на искане по образец от двамата съпрузи, в случаите на регистриране на акт за сключен граждански брак от чужбина искането може да бъде подадено и от изрично упълномощено с нотариално заверено пълномощно лице с приложени документи.
След приемане на искането, длъжностното лице разглежда представените документи, извършва проверка в съответните регистри, компютърният им еквивалент - Национална база данни "Население", съставя акта и изготвя удостоверението.
Изготвеното удостоверение се предоставя на заявителя.
Необходими документи1. искане по образец
2. искане за регистриране на акт за сключен граждански брак от чужбина
3. декларация за сключване на граждански брак по образец
3. медицинско свидетелство за встъпване в брак
4. документ от чуждите власти за липса на пречки за сключване на брака при необходимост
5. документ за самоличност (за справка)
6. нотариално заверено пълномощно – в случаите на упълномощаване, придружено с необходимите документи за регистриране на граждански брак от чужбина
Не се заплаща за услугатаСлед съставяне и подписване на акта за граждански брак се издава удостоверение за граждански брак - оригинал, което е безплатно.
Таксата за сключване на гражданско брак се определя от Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Мъглиж, както следва:
1. Сватбени ритуали на място в Общинска администрация или кметство - 30 лв.
2. Сватбени ритуали в ритуална зала на Община Мъглиж в гр.Мъглиж или кметство - 80 лв.
3. Изнесени сватбени ритуали на територията на Община Мъглиж - 150 лв.
4.Свадбен ритуал на друго място по преценка на длъжностното лице по гражданско състояние при наличие на уважителни причини - 30 лв.