Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно Обслужване, Бюджет и Финанси"
Адрес: обл. Стара Загора, общ. Мъглиж, гр. Мъглиж, гр. Мъглиж, Площад "3 март" 32, п.к. 6180
Код за междуселищно избиране: 04321
Телефон за връзка: (04321)21-02, 33-01
Факс: (04321)22-55
Адрес на електронна поща: aobf@maglizh.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, обедна почивка от 12,30 ч. до 13,00 ч.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Необходими документи1. искане за издаване на удостоверение въз основа на регистъра на населението по образец
2. документ за самоличност (за справка)
3. нотариално заверено пълномощно – в случаите на упълномощаване;
Подаване на искане
За доказване на семейно положение и съществуващо родство по права и съребрена линия се издава Удостоверение за съпруг/а и родствени връзки по образец съгласно приложение № 6 от Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012 г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението.
В удостоверението се попълват всички данни, включени в образеца, за лицето, за което се отнася удостоверението, за съпруга/та и за всички живи и починали роднини по права линия от първа степен и по съребрена линия от втора степен.
Дата на раждане на съпруг/а или роднини се вписва в удостоверението само когато същите нямат ЕГН. При семейно положение "неженен/неомъжена", "разведен/а" или "вдовец/вдовица" не се вписват данни за съпруг/а.
В удостоверението могат да бъдат включени и роднини от друга степен, когато това е поискано от заявителя. Когато длъжностното лице не разполага с данни за някои от роднините, изисква служебно същите от съответната общинска администрация.
Издава се въз основа на регистъра на населението, или по реда на Закона за електронния документ и електронния подпис и Закона за електронното управление.
Издаване на удостоверениеПроизводството по издаване на удостоверение за съпруг/а и родствени връзки започва с подаване на искане за издаване на удостоверение въз основа на регистъра на населението по образец лично от лицето, за което се отнася или чрез изрично упълномощено с нотариално заверено пълномощно лице. След приемане на искането, длъжностното лице извършва проверка в съответните регистри, компютърният им еквивалент - Локална база данни "Население", в Национална база данни "Население" и изготвя удостоверението.
Изготвеното удостоверение се предоставя на заявителя.
За услугата се заплаща фиксирана такса в зависимост от вида:За обикновена услуга 6 лв.
За бърза услуга 12 лв.
За експресна услуга 15 лв.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път