Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Ямбол, общ. Ямбол, гр. Ямбол, гр. Ямбол, ул. "Димитър Благоев" № 71, п.к. 8600
Код за междуселищно избиране: 046
Телефон за връзка: (046)663170, (046)663171, Стационарен телефон. Тарифира се на цената на един градски разговор/съгласно Вашия тарифен план.
Факс: (046)663177
Адрес на електронна поща: rzi-yambol@mh.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Центърът за административно обслужване и каса работи без прекъсване от 08:30 до 17:00 часа, осигурен е достъп за хора с увреждания.
Заявяване на услугата и процедура по предоставянето йЗаявител:
Всяко физическо или юридическо лице, регистрирано като търговец по българското законодателство или по законодателството на държава членка, което е сключило трудов договор или договор за управление на аптеката с магистър-фармацевт, а в предвидените от закона случаи - с помощник-фармацевт на територията на област Ямбол.
1. Необходими документи:
при откриване на аптека
Заявление до Директора на РЗИ;
Документ, узаконяващ дейността на обекта, съгласно ЗУТ.
Копие от дипломата за завършено висше образование на магистър-фармацевт или помощник-фармацевт
Архитектурен проект.
Санитарно становище от РЗИ-Ямбол за съгласуване на проектната документация, при необходимост.
Протоколи от акредитирана лаборатория, удостоверяващи съответствието на изискванията на параметрите за изкуствено осветление
Документ за платена такса за извършване на оценка на здравните изисквания на аптека.
Промени по обстоятелставата на полученото разрешение за търговия на дребно с лекарствени продукти в аптека
Преместване на адреса на аптеката – изисква се хигиенно заключение от РЗИ – Ямбол
Промяна на дейностите в аптеката – изисква се хигиенно заключение от РЗИ – Ямбол
Промяна на ръководителя на аптеката – не се изисква хигиенно заключение;
Промяна на наименованието, вида на търговеца, седалище и адрес на управление на лицето, получило разрешение за откриване на аптека - не се изисква хигиенно заключение ;
В случай на промяна едновременно на наименование и вид на търговеца, адрес на аптеката и ръководител на аптеката се подава ново заявление;
Забележка: В тези случаи се представят документи, отразяващи промяната.
1. Действия във “фронт” офиса на РЗИ – Ямбол:
Заявлението и приложените документи се подават в звеното за административно обслужване (деловодството-стая №4) на РЗИ – Ямбол, като получава входящ номер и се насочва за резолюция от директора на инспекцията. В съответствие с резолюцията на директора, преписката се насочва служебно за резолюция от директор на дирекция “Медицински дейности”
Готовият документ се получава в звеното за административно обслужване (деловодството-стая №4) на РЗИ – Ямбол лично от заявителя или от упълномощено от него лице.
Образуваната преписка, окомплектована с екземпляр от заключението се предава в дирекция МД за изготвяне на досие на обекта.
2. Действия в “бек” офиса на РЗИ – Ямбол:
Образуваната преписка се предава на главен инспектор за извършване на проверка за спазване на здравните изисквания във връзка с подадено заявление. След извършване на проверка се подготвя заключение или отказ за получаване на заключение, че са спазени здравните изисквания в помещенията за търговия на дребно с лекарствени продукти.
При отказ на РЗИ в 14-дневен срок от получаване на отказа може да се обжалва по реда на Административнопроцесуалния кодекс.
Всяко хигиенно заключение се изготвя в 14-дневен срок от постъпване на заявлението и се изготвя в три екземпляра, от които един се представя на заявителя, един за архив и един за досието на обекта
В случаите, когато се установи, че не са спазени здравните изисквания, се дават предписания и се определя срок за отстраняването им.
Административният акт е с безсрочно действие.
Цялата служебна преписка се съхранява от съответното длъжностно лице, извършващо вписванията.
Отказ за издаване на Хигиенно заключение
При непълнота на представените документи за издаване на Хигиенно заключение от РЗИ и непредставяне на същите в определения срок, както и при наличие на несъответствия на обекта със здравните изисквания. В тези случаи органите на държавния здравен контрол издават предписания за привеждане на обекта в съответствие със здравните изисквания и определят срок за изпълнението им.
Закон за лекарствените продукти в хуманната медицина
Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето (Загл. доп. - ДВ, бр. 38 от 2011 г.)
Наредба № 28 от 9 декември 2008 г. за устройството, реда и организацията на работата на аптеките и номенклатурата на лекарствените продукти
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 93 лв.съгласно чл.20 от Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и националните центрове по проблемите на общественото здраве по закона за здравето
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта