ДИРЕКЦИЯ „ТУРИЗЪМ"
ОТДЕЛ „КАТЕГОРИЗАЦИЯ"
1. Наименование на административната услуга и уникален идентификатор съгласно Регистъра на услугите: 3199 Прекратяване на открита процедура по категоризиране на туристически обект /код по ИМЕОН 9186/.
2. Правно основание за предоставянето на административната услуга/издаването на индивидуалния административен акт: чл. 27, ал. 2 от Наредбата за изискванията към категоризираните места за настаняване и заведения за хранене и развлечения, за реда за определяне на категория, както и за условията и реда за регистриране на стаи за гости и апартаменти за гости.
3. Орган, който предоставя административната услуга/издава индивидуалния административен акт /в случаите на възлагане – служителите, които издават индивидуалния административен акт/: Кметът на община Варна или оправомощено от него длъжностно лице.
4. Информация за центъра за административно обслужване:
- адрес: гр. Варна, бул. Осми приморски полк 43
- електронен адрес: adm_obsluzhvane@varna.bg
- телефон за връзка: (052) 820 800
- работно време: от 08:00 ч. до 18:00 ч. в делнични дни без прекъсване
5. Процедура по предоставяне на административната услуга /издаване на индивидуалния административен акт, срокове, изисквания и необходими документи /в случай че документ се издава от административен орган, се посочва и органът/:
Заявлението по образец за прекратяване на открита процедура по категоризиране на туристически обект се подава в Център за административно обслужване или по електронен път от заинтересованото или от упълномощено от него лице до кмета на община Варна. Към него се прилагат описаните образци на документи, както и следните документи:
- Издаденото временно удостоверение за открита процедура по категоризиране на туристически обект.
- Изрично пълномощно в оригинал, когато заявлението се подава от пълномощник;
*Забележка:
- Заявленията и приложенията към тях се подават на български език.
- Документите може да се представят и на всеки от официалните езици на Европейския съюз, придружени с официален превод на български език. В случай на противоречие между текста на документа и превода на български език предимство има преводът на български език.
- Заявленията и уведомленията, подавани по електронен път следва да са подписани с квалифициран електронен подпис от заявителя. За заявител се смята лицето, от името на което е извършено електронното изявление-декларация.
6. Нормативно определен срок за изпълнение на услугата – 14 дни.
Открита процедура за категоризиране на туристически обект се прекратява:
- по искане на лицето, извършващо дейност в обекта, което е и заявител по преписката, след подаване на заявление по образец, към което се прилага издаденото временно удостоверение за открита процедура за категоризиране;
- при подаване на ново заявление за категоризиране от друго лице, извършващо дейност в туристическия обект;
- когато при проверката на място от експертната работна група се установи, че лицето, извършващо дейност в обекта, е различно от заявителя, подал заявлението-декларация.
7. Образци на формуляри, които са свързани с предоставянето на административна услуга/издаването на индивидуалния административен акт, включително създадените с нормативен акт или утвърдени с административен акт: заявление по образец
8. Начини на заявяване на услугата:
- През портал за предоставяне на електронни услуги
- Със заявление на гише в звеното за административно обслужване
- Със заявление по електронна поща
- Със заявление по пощата
- Устно, на гише в звеното за административно обслужване
9. Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
а) ниво на предоставяне на услугата - Извършване на сделки и/или трансакции по услуги от Ниво III включващи онлайн разплащане и доставка (IV-то ниво);
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване - www.varna.bg;
в) интернет адрес за служебно заявяване - adm_obsluzhvane@varna.bg;
г) вид на услугата (първична или комплексна), като в случай че услугата е комплексна, се посочват първичните услуги, от които е съставена - първична;
д) средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност – в случаите, когато идентификация се изисква при заявяване, заплащане и получаване на електронна услуга – квалифициран електронен подпис.
10. Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт: Безсрочно
11. Такси или цени на услугата, включително при предоставяне по електронен път, основание за тяхното определяне и начини на плащане: безплатна
12. Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата: Областният управител на област с административен център Варна.
13. Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата: съгласно чл. 145, ал. 1 и чл. 197 от АПК, чрез кмета на Община Варна пред Административен съд, в 14-дневен срок от съобщаването на акта.
14. Електронен адрес за предложения във връзка с услугата: adm_obsluzhvane@varna.bg
15. Начини на получаване на резултата от услугата:
- На място в Центъра за административно обслужване
- Чрез пощенска/куриерска пратка (за сметка на заявителя)
- По електронен път на e-mail