Председател

Държавна агенция "Архиви"

  • Председател
    Михаил Иванов Груев
    Електронна поща: M.Gruev@archives.government.bg
    • 1. ръководи, координира и контролира цялостната дейност на агенцията;
      2. определя, ръководи, контролира и отчита в стратегически и оперативен план изпълнението на целите на агенцията на основата на програмата на правителството, законовите и подзаконовите нормативни актове, решенията и препоръките на Европейския съюз;
      3. осигурява функционирането на система за ефективно планиране, управление, контрол и отчитане дейността на агенцията;
      4. планира публичните средства на основата на обвързаност между процесите на целеполагане и планиране на ресурсите за изпълнение на стратегическите цели и задачи, свързани с достигане на европейските стандарти в организацията на архивните дейности;
      5. управлява и разпределя средствата от бюджета и контролира целевото им разходване;
      6. прави предложения за броя на общата численост и средствата за заплащане в агенцията;
      7. извършва периодична оценка на структурата на агенцията и при необходимост я адаптира към стратегическите цели и задачи в рамките на утвърдената численост;
      8. утвърждава структурата на дирекциите, извършва целесъобразни структурни промени в рамките на утвърдената численост на персонала в дирекциите, утвърждава разписанието на длъжностите и поименното разписание на длъжностите с индивидуалните работни заплати;
      9. утвърждава актове за регламентиране на вътрешния трудов ред, функциите на административните звена и други актове, свързани с организацията, управлението и контрола в агенцията;
      10. осъществява правомощията си на орган по назначаването по Закона за държавния служител и на работодател по Кодекса на труда;
      11. командирова служителите на агенцията;
      12. сключва договори с физически и юридически лица;
      13. (изм. - ДВ, бр. 8 от 2012 г., в сила от 27.01.2012 г.) определя състава и задачите на Централната експертно-проверочна комисия, на Централната експертна оценителна комисия, на Издателското експертно-консултативно звено, Читателското експертно-консултативно звено и на други специализирани помощни органи и утвърждава правилници за тяхната дейност;
      14. (изм. - ДВ, бр. 8 от 2012 г., в сила от 27.01.2012 г.) утвърждава съставите на дирекционните съвети, експертно-проверочните и експертните оценителни комисии на дирекциите "Централен държавен архив", "Държавен военноисторически архив" и "Регионален държавен архив";
      15. представлява държавата при придобиване на ценни документи или техни копия чрез правни сделки;
      16. издава индивидуални административни актове в рамките на своята компетентност;
      17. издава наказателни постановления по Закона за Националния архивен фонд;
      18. (изм. - ДВ, бр. 8 от 2012 г., в сила от 27.01.2012 г.) утвърждава методически указания и инструкции и организира внедряването на стандарти в областта на архивното дело;
      19. представя в Министерския съвет ежегоден доклад за дейността на агенцията;
      20. ръководи предоставянето на информация на средствата за масово осведомяване и на правителствената информационна служба за работата на агенцията и популяризирането на НАФ;
      21. (изм. - ДВ, бр. 8 от 2012 г., в сила от 27.01.2012 г.) представлява агенцията в страната и в чужбина съгласно предоставените му правомощия;
      22. (нова - ДВ, бр. 8 от 2012 г., в сила от 27.01.2012 г.) сключва международни договори с чуждестранни партньори и осъществява международното сътрудничество в областта на архивното дело;
      23. (предишна т. 22 - ДВ, бр. 8 от 2012 г., в сила от 27.01.2012 г.) осъществява и други функции, предоставени му със закон или с акт на Министерския съвет.
      Акт: Устройствен правилник на Държавна агенция

    Състав на политически кабинет

    Заместник-председател Румен Йорданов Борисов

    Заместник-председател Стефка Иванова Петрова

    Численост

    Щатна численост
    • Общо: 2
    • В т.ч. брой съветници, експерти, технически сътрудници: 0
    • По трудово правоотношение: 2

    Незаети длъжности
    • Общо: 1
    • По трудово правоотношение: 1

    Функции на политически кабинет

    • 1. подпомага председателя при определяне и провеждане на правителствената политика в областта на архивното дело, както и при представянето на тази политика пред обществото;
      2. предлага на председателя стратегически приоритети, цели и решения, свързани с неговата компетентност, и контролира изпълнението им;
      3. организира връзките на председателя с другите държавни органи, организации и с обществеността.

Степен на разпоредител с бюджет
    • 2 към Министерски съвет и неговата администрация

Заместници