Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Стопанска политика и общинска собственост"
Адрес: обл. Ямбол, общ. Тунджа, гр. Ямбол, гр. Ямбол, пл. "Освобождение" № 1, п.к. 8600
Код за междуселищно избиране: 046
Телефон за връзка: (046)684/303
Адрес на електронна поща: contact@tundzha.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:00 до 17:00, Работно време от 8:00 часа - 12:00 часа и от 13:00 часа - 17: 00 часа
изисквания, документи, процедуриУсловия за потвърждаване на категорията на заведения за хранене и развлечения и места за настаняване:
В срок от три месеца преди изтичането на 5-годишния срок лицето следва да подаде заявление-декларация за потвърждаване на категорията на обекта, както и да заплати такса за извършване на проверка на място в туристическия обект съгласно тарифата на чл. 69, ал. 3 от Закона за туризма. Категорията на обектите се прекратява с изтичането на срока.
Изискванията към лицата, които заявяват услугата. Процедура. Вътрешен ход.
За потвърждаване на категорията на обекта се подава заявление-декларация за категорията на обекта по чл. 133, ал. 3 от Закона за туризма до съответния категоризиращ орган на място, по пощата или по електронен път.
Заявлението-декларация съдържа:
Данни на заявителя;
Наименование на търговеца, седалище и адрес на управление, адрес за кореспонденция;
Лице извършващо дейност в обекта;
Вид на заявлението-декларация – потвърждаване на категорията;
Данни за обекта;
Категория на ЗХР-то;
Капацитет на обекта; категория, която се заявява; данни за собствеността; данни за персонала; декларация за истинност; подпис и дата;
Служители на Министерството на туризма извършват проверка на място на туристическия обект за цялостно съответствие на обекта с изискванията за декларираната категория. При констатирано съответствие на обекта в тримесечния срок по ал. 3 се продължава срокът на досегашната категория на обекта или се определя категория за нов 5-годишен срок.
За определената категория на обекта по ал. 6 се издава ново удостоверение, което се получава от лицето след връщане на предходно издаденото.
Електронно предоставяне на услугаУслугата се предоставя по електронен път на „Единен портал за достъп до електронни административни услуги“ чрез следните средства за идентификация:
- Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП)
- Квалифициран електронен подпис (КЕП)
- Ниво на сигурност: Високо
Наредба за изискванията за категоризация - 2025
За услугата се заплаща такса1. за потвърждаване на категорията на места за настаняване клас А - хотели, мотели, апартаментни туристически комплекси, вилни селища, туристически селища и вили при подаването на заявление-декларация по реда на чл. 133, ал. 3 от ЗТ се събират следните такси:
а) до 30 стаи - 350 лв./ 178,95 евро;
б) от 31 до 150 стаи - 800 лв./ 409,03 евро;
в) от 151 до 300 стаи - 1600 лв./ 818,07 евро;
г) от 301 до 500 стаи - 2200 лв./ 1124,84 евро;
д) над 500 стаи - 4000 лв./ 2045,17 евро;
2. За потвърждаване на категорията на заведения за хранене и развлечения (самостоятелни или прилежащи към места за настаняване) - ресторанти, заведения за бързо обслужване, питейни заведения, кафе-сладкарници и барове при подаването на заявление-декларация по реда на чл. 133, ал. 3 от ЗТ се събират следните такси:
а) до 20 места за сядане - 130 лв./ 66,47 евро;
б) от 21 до 50 места за сядане - 220 лв./ 112,48 евро;
в) от 51 до 100 места за сядане - 450 лв./ 230,08 евро;
г) от 101 до 150 места за сядане - 720 лв./ 368,13 евро;
д) от 151 до 250 места за сядане - 1100 лв./ 562,42 евро;
е) от 251 до 300 места за сядане - 1300 лв./ 664,68 евро;
ж) над 300 места за сядане - 1800 лв./ 920,33 евро.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По електронен път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта