Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Звено ,,Информационно обслужване"
Адрес: обл. Разград, общ. Разград, гр. Разград, бул.Бели лом 37 А, п.к. 7200
Код за междуселищно избиране: 084
Телефон за връзка: (084)618 304, (084)618 305, (084)618 272
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:15 до 17:30, Работното време е без прекъсване.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Отдел "ГРАОН"
Адрес: обл. Разград, общ. Разград, гр. Разград, бул.Бели Лом 37 А, п.к. 7200
Код за междуселищно избиране: 084
Телефон за връзка: (084)618 174
Адрес на електронна поща: graon3@razgrad.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:00 до 17:00, Плаващо работно време - без прекъсване.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Подаване на исканеПостоянен адрес е адресът в населеното място, което лицето избира да бъде вписано в регистъра на населението.
Когато е необходимо да бъде удостоверен постоянният адрес на едно лице, се издава Удостоверение за постоянен адрес по образец съгласно приложение № 14 от Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012 г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението.
Удостоверението се издава след подаване на заявление за заявяване или промяна на постоянен адрес от общинската администрация, приела заявлението.
Производството по издаване на удостоверение за постоянен адрес след подаване на заявление за заявяване или за промяна на постоянен адрес започва с подаване на заявление за постоянен адрес и искане за издаване на удостоверение въз основа на регистъра на населението по образец лично от лицето, за което се отнася, негов законен представител или изрично упълномощено с нотариално заверено пълномощно лице.
Заявлението за постоянен адрес, се предоставя безплатно на лицето, за което се отнася, на неговия законен представител, а по изключение - на упълномощено лице след представяне на нотариално заверено изрично пълномощно, в което е посочен избрания постоянен адрес. Заявлението за промяна на постоянен адрес се подава в общината или в кметството, където лицето избира да бъде вписано в регистъра на населението.
За извършване на адресна регистрация на адрес в страната лицата представят един от следните документи:
1. документ за собственост;
2. документи за ползване на имота за жилищни нужди, включително договор за предоставяне на социална услуга от резидентен тип и договор за настаняване в специализираните институции;
3. други документи, доказващи собствеността или ползването на имота.
За извършване на адресна регистрация се представя и писмено съгласие на собственик, когато заявителят не е собственик чрез декларация по образец, подадена лично пред органа по ал. 1, на чл.92 от ЗГР, или с нотариална заверка на подписа.
За извършване на адресна регистрация на лица, които са в родство по права линия със собственика или ползвателя на имота, както и за съпрузите на тези лица, не се представят документите по ал. 2 и 3 на чл.92 от ЗГР. Кметът на общината, на района или на кметството или определените от тях длъжностни лица извършват служебна проверка в регистъра на населението за родствената връзка между собственика или ползвателя на имота и лицето, което заявява постоянен и/или настоящ адрес, както и проверка чрез отделите "Местни данъци и такси" относно собствеността на имота.
За извършване на адресна регистрация на лице, с което собственикът или ползвателят на имота живее във фактическо съпружеско съжителство, не се представят документите по ал. 2 и 3 на чл.92 от ЗГР. За удостоверяване на посочените обстоятелства се представя писмено съгласие на собственика или ползвателя на имота чрез декларация по образец, подадена лично пред органа по ал. 1 на чл.92 от ЗГР, или с нотариална заверка на подписа.
За извършване на адресна регистрация на лица, настанени в държавни или общински жилища, не се изисква представяне на писмено съгласие от собственика на имота, а само настанителна заповед или договор за наем.
Броят на лицата, които могат да се регистрират по постоянен и/или настоящ адрес на адреса на едно жилище, не може да надвишава двукратния брой на лицата, които обичайно могат да обитават съответното жилище. При определяне на общия брой на лицата се вземат предвид и регистрираните на адреса собственици, ползватели, наематели или обитатели на друго правно основание. В случаите, когато жилището се обитава само от роднини по права линия, по съребрена линия до четвърта степен включително или по сватовство до втора степен включително, се допуска трикратно надвишаване на броя на лицата, които обичайно могат да обитават жилището.
Длъжностното лице извършва служебна проверка за броя на лицата регистрирани в съответното жилище.
Необходими документи1. заявление за постоянен адрес
2.искане за издаване на удостоверение въз основа на регистъра на населението по образец
2. документ за самоличност (за справка)
3.нотариално заверено пълномощно – в случаите на упълномощаване
4. декларация по образец
5. документ за собственост на имота или договор за ползване на имота за жилищни нужди включително договор за предоставяне на социална услуга от резидентен тип, договор за настаняване в специализираните институции, настанителна заповед или договор за наем.
Издаване на удостоверениеСлед обработване на Заявлението за постоянен адрес на заявителя се предоставя удостоверение за постоянен адрес.
Удостоверението се издава въз основа на регистъра на населението по постоянния адрес на лицето, за което се отнася.
Закон за гражданската регистрация
Закон за местните данъци и такси
Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012 г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението (Издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството и министъра на правосъдието, обн., ДВ, бр. 37 от 15.05.2012 г.)
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 8 лв.За деца до 14-годишна възраст вкл., за учащи във всички видове учебни заведения на територията на общината и за лица на 70 и повече години - такса 4,00 лв.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
По електронен път