Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно, информационно и техническо обслужване"/Център за административно обслужване
Адрес: обл. Разград, общ. Разград, гр. Разград, бул."Бели Лом" №37А, п.к. 7200
Код за междуселищно избиране: 084
Телефон за връзка: (084)661 200 - на цената на един градски разговор
Адрес на електронна поща: obshtina@razgrad.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:00 до 18:00, Центърът за административно обслужване е с непрекъснато работно време
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Дирекция "Общинска собственост и икономика", отдел "Общинска икономика"
Адрес: обл. Разград, общ. Разград, гр. Разград, бул."Бели лом" №37А, п.к. 7200
Код за междуселищно избиране: 084
Телефон за връзка: (084)618251, (084)618253, (084)618157, (084)618224, (084)618222
Адрес на електронна поща: zemedelie@razgrad.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:30, Обедна почивка от 12:00 часа до 13:00 часа
Средства за идентификация и ниво на осигуреностНиво на осигуреност - високо;
средство за идентификация - КЕП;
Заявяване на услугаЗаявителят или упълномощен представител подава заявление по образец:
- на гише в ЦАО на Община Разград;
- по електронна поща на e-mail: obshtina@razgrad.bg;
- чрез лицензиран пощенски оператор;
- по електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване;
Необходими документи1. Потвърждаване на категорията - лицето, което извършва дейност в обекта или упълномощено от него лице подава заявление - декларация за потвърждаване на категорията на обекта в срок до три месеца преди изтичането на 5-годишния срок на действието на удостоверението за определена категория в Центъра за информационно обслужване или по електронен път до кмета на община Варна. В случай, че съответното лице не предприеме действия в указания срок, категорията на обекта се прекратява с изтичане на срока. В този случай за същия обект нова категория може да бъде определена по реда на чл.129 и чл.130 от ЗТ.
Към заявлението-декларация се прилагат следните документи:
1. 1.Копие от документа за ползване на обекта, представляващ място за настаняване, когато обектът не е собственост на заявителя и не подлежи на вписване - напр. договор за собственост, договор за наем, договор за ползване, разрешение за поставяне и др./;
1.2. Изрично пълномощно в оригинал, когато заявление-декларацията се подава от пълномощник.
Нормативно определен срок за изпълнение на услугата – 90 дни.
2. Промяна на категорията на туристическия обект в по-висока от определената категория - лицето, което извършва дейност в обекта или упълномощено от него лице подава заявление - декларацията за промяна в по-висока от определената категория на обекта по реда на чл.129 от ЗТ. Заявлението следва да се подаде преди изтичане на срока за определената категория и извън тримесечния срок за определената му категория по чл.133, ал.3 от ЗТ. На лицето не се издава временно удостоверение за открита процедура по категоризиране, а издаденото запазва своето действие до издаване на новото удостоверение за категория. При получаване на новото удостоверение лицето връща предходно издаденото. Изпълнението на услугата следва процедурата описана по-горе. Когато исканата по-висока категория се отнася за обект, чийто категоризиращ орган е кметът на общината, а повишението ще надхвърли правомощията му по чл.128 от ЗТ, кметът уведомява Министъра на туризма, като му изпраща постъпилото заявление и административното досие на туристическия обект.
Към заявлението-декларация се прилагат следните документи:
2.1. Заявление-декларация по образец за заявяване за промяна на категорията в по-висока или по-ниска от определената му до момента.
2.2. Декларация за изгубено/унищожено/повредено/или др. предходно удостоверение за определена категория на туристическият обект /при липсващ оригинал на удостоверение за определена категория/.
2.3. Документ за заплатена такса съгласно Тарифата по ЗТ.
Нормативно определен срок за изпълнение на услугата – 14 дни.
3. Промяна на категорията на туристическия обект в по-ниска от определената категория - лицето, което извършва дейност в обекта или упълномощено от него лице подава заявление - декларацията за промяна в по-ниска от определената категория на обекта по реда на чл.129 от ЗТ и декларация с която удостоверява, че вписаните данни в Националния туристически регистър за него и за обекта не са променени, в 30 дневен срок от постъпване на заявление - декларацията по предложение на длъжностните лица по чл. 130, ал. 1 на лицето се издава ново удостоверение за категория съгласно искането му. Заявлението следва да се подаде преди изтичане на срока за определената категория и извън тримесечния срок за определената му категория по чл.133, ал.3 от ЗТ. Искането се разглежда от ОЕККТО, която предлага на категоризиращия орган издаване на съответно удостоверение и табела. На лицето се издава ново удостоверение за категория съгласно искането му. При получаване на новото удостоверение лицето връща предходно издаденото.
Към заявлението-декларация се прилагат следните документи:
3.1. Заявление-декларация по образец за заявяване за промяна на категорията в по-висока или по-ниска от определената му до момента.
3.2. Декларация с която удостоверява, че вписаните данни в Националния туристически регистър не са променени в 30 дневен срок от постъпване на заявлението.
3.3. Декларация за изгубено/унищожено/повредено/или др. предходно удостоверение за определена категория на туристическият обект /при липсващ оригинал на удостоверение за определена категория/.
Нормативно определен срок за изпълнение на услугата – 30 дни.
*Забележка:
Заявленията и приложенията към тях се подават на български език.
Документите може да се представят и на всеки от официалните езици на Европейския съюз, придружени с официален превод на български език. В случай на противоречие между текста на документа и превода на български език предимство има преводът на български език.
Заявленията и уведомленията, подавани по електронен път следва да са подписани с квалифициран електронен подпис от заявителя. За заявител се смята лицето, от името на което е извършено електронното изявление-декларация.
Начини на получаване на услугатаЛично или чрез упълномощено с нотариално заверено пълномощно лице в Центъра за административно обслужване
Чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
По електронен път на електронна поща
Чрез системата за сигурно електронно връчване
Наредба за изискванията към категоризираните места за настаняване и заведения за хранене и развлечения, за реда за определяне на категория, както и за условията и реда за регистриране на стаи за гости и апартаменти за гости
За услугата се заплаща таксаСъгласно чл. 4 от Тарифа за таксите, които се събират по Закона за туризма
Можете да заплатите по следните начини:
1. в брой или безкасово с ПОС-терминално устройство на гише в ЦАО;
2. по банков път – по следната банкова сметка на Община Разград в „ТЕКСИМ БАНК“ АД, клон Разград:
IBAN: BG62TEXI95458405971801,
BIC:TEXIBGSF
Код за вид плащане: 448007 – Такси за административни услуги;
3. с пощенски запис в клоновете на „Български пощи“ ЕАД;
4. чрез системата за електронно плащане (е-плащане – https://pay.egov.bg).
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път