Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Гражданска регистрация и административно обслужване"
Адрес: обл. Разград, общ. Разград, гр. Разград, бул."Бели лом" №37А, п.к. 7200
Код за междуселищно избиране: 084
Телефон за връзка: (084)084 618 174, (084)284 618 167
Адрес на електронна поща: graon3@razgrad.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:30 до 17:30, Непрекъснато работно време
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Дирекция "Административно, информационно и техническо обслужване"/Център за административно обслужване
Адрес: обл. Разград, общ. Разград, гр. Разград, бул."Бели Лом" №37А, п.к. 7200
Код за междуселищно избиране: 084
Телефон за връзка: (084)661 200 - на цената на един градски разговор
Адрес на електронна поща: obshtina@razgrad.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:00 до 18:00, Центърът за административно обслужване е с непрекъснато работно време
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Средства за идентификация и ниво на осигуреностНиво на осигуреност - високо;
средство за идентификация - КЕП;
Подаване на исканеИзвършва се за лица, за които има съставени актове за сключен граждански брак на територията на Община Разград.
Промяната на законовия режим, изменението и прекратяването на брачния договор се отбелязват в акта за сключване на граждански брак и се регистрират в централен електронен регистър към Агенцията по вписванията. Регистрацията се извършва служебно въз основа на уведомление от общината или кметството, в чийто регистър по гражданско състояние се съхранява актът за сключен граждански брак.
Процедурата започва с подаване на искане по образец, към което се прилага обща декларация с нотариална заверка на подписите за избрания режим. Ако е сключен брачен договор, се представя удостоверение от нотариуса относно датата на договора и регистрационния му номер, както и номера, под който нотариусът е вписан в регистъра на Нотариалната камара и района му на действие.
Заявителят или упълномощен представител подава заявление по образец:
- на гише в ЦАО на Община Разград;
- по електронна поща на e-mail: obshtina@razgrad.bg;
- чрез лицензиран пощенски оператор;
- по електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване;
Необходими документи1. искане по образец
2. документ за самоличност (за справка)
3. удостоверение от нотариуса
4. декларация с нотариална заверка на подписите за избрания режим
Начини на получаване на услугатаЛично или чрез упълномощено с нотариално заверено пълномощно лице в Центъра за административно обслужване
Чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
По електронен път на електронна поща
Чрез системата за сигурно електронно връчване
За услугата се заплаща цена 10 лв.Посочената услуга е облагаема доставка по ЗДДС и върху определената цена се начислява ДДС
Можете да заплатите по следните начини:
1. в брой или безкасово с ПОС-терминално устройство на гише "Каса" в ЦАО, находящ се в гр. Разград, ул. Бели Лом 37А, партер;
2. по банков път – по следната банкова сметка на Община Разград в „ТЕКСИМ БАНК“ АД, клон Разград:
IBAN: BG62TEXI95458405971801,
BIC:TEXIBGSF
Код за вид плащане: 444000 – НЕТНИ ПРИХОДИ ОТ ПРОДАЖБИ НА УСЛУГИ, СТОКИ И ПРОДУКЦИЯ;
3. в брой срещу издаване на приходна квитанция – във всички кметствата на територията на общината;
4. с пощенски запис в клоновете на „Български пощи“ ЕАД;
5. чрез системата за електронно плащане (е-плащане – https://pay.egov.bg).
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
По електронен път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта