Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Гражданска регистрация и административно обслужване"
Адрес: обл. Разград, общ. Разград, гр. Разград, бул."Бели лом" №37А, п.к. 7200
Код за междуселищно избиране: 084
Телефон за връзка: (084)084 618 174, (084)284 618 167
Адрес на електронна поща: graon3@razgrad.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:30 до 17:30, Непрекъснато работно време
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Дирекция "Административно, информационно и техническо обслужване"/Център за административно обслужване
Адрес: обл. Разград, общ. Разград, гр. Разград, бул."Бели Лом" №37А, п.к. 7200
Код за междуселищно избиране: 084
Телефон за връзка: (084)661 200 - на цената на един градски разговор
Адрес на електронна поща: obshtina@razgrad.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:00 до 18:00, Центърът за административно обслужване е с непрекъснато работно време
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Средства за идентификация и ниво на осигуреностНиво на осигуреност - високо;
Описание на услугатаПървото удостоверение, което се издава след съставянето на акта за брак е оригинал, а всяко следващо е дубликат. Това се отразява в образеца, като вдясно над наименованието на всяко удостоверение се включва текстът "оригинал" или текстът "дубликат".
Удостоверението за сключен граждански брак – оригинал се издава еднократно, непосредствено след съставяне на акт за сключен граждански брак пред длъжностно лице по гражданско състояние на територията на Община Разград или след съставяне на акт за сключен граждански брак в Република България, когато бракът е сключен в чужбина.
Актът за сключен граждански брак е официален писмен документ, в който по установения в Закона за гражданската регистрация ред длъжностното лице по гражданското състояние регистрира събитието брак.
Актът за сключен граждански брак се съставя от длъжностното лице по гражданското състояние, пред което встъпващите в брак лица са изразили съгласието си да встъпят в брак един с друг.
Неоходими документиВсеки от встъпващите в брак представя на длъжностното лице по гражданското състояние:
1. декларация, че не съществуват пречките за сключване на брак по чл. 7 от Семейния кодекс /СК/;
2. медицинско свидетелство, че не страда от болестите, посочени в чл. 7, ал. 1, т. 2 и 3 от СК ;
3. декларация, че е осведомен за заболяванията на другия по чл. 7, ал. 1, т. 2 и 3 от СК.
Ако встъпващите в брак са избрали режим на имуществените си отношения, те представят обща декларация с нотариална заверка на подписите за избрания режим. Ако е сключен брачен договор, те представят удостоверение от нотариуса относно датата на договора и регистрационния му номер, както и номера, под който нотариусът е вписан в регистъра на Нотариалната камара и района му на действие.
Ако единият от съпрузите е чужд гражданин или лице без гражданство е необходимо да удостовери пред българския орган по гражданското състояние, че:
1. неговото отечествено право признава брака, сключен пред чуждестранен компетентен орган;
2. по неговото отечествено право няма пречки за сключване на брака.
Начини на получаване на услугатаСлед съставянето на акта за сключен граждански брак на съпрузите се издава оригинално удостоверение за сключен граждански брак по утвърден образец.
Закон за гражданската регистрация
Наредба № РД-02-20-9 от 21.05.2012 г. за функциониране на Единната система за гражданска регистрация