Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Център за административно обслужване
Адрес: обл. Смолян, общ. Девин, гр. Девин, ул. "Орфей" № 1, п.к. 4800
Код за междуселищно избиране: 03041
Телефон за връзка: (03041)2174
Факс: 2661
Адрес на електронна поща: obshtina@devin.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:00 до 17:00, ЦАО е с непрекъснат режим на работа
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Възстановяване или промяна на имеЗаявяване на услугата
Подава се заявление по образец, с нотариална заверка на подписа - от лицето или заявление по образец от родители - за непълнолетно дете.
Ниво на осигуреност – високо.
Средство за идентификация - КЕП.
Необходими документи
1. Заявление по образец, с нотариална заверка на подписа - от лицето или от родители за непълнолетно дете.
2. Документи за самоличност.
3. Заверено копие от акта за раждане на лицето, на което ще се променят имената, когато не е родено в Девин (документът се изисква служебно).
Изпълнение на услугата
Регистриране на заявлението.
Проверка на данните в регистрите по гражданско състояние и в регистъра на населението.
Изискване по служебен път на копие от акт за раждане, когато постоянният адрес на лицето е различен от мястото, където е съставен акта за раждане.
Изготвяне на Решение за възстановяване или промяна на име в четири екземпляра или Решение за отказ в два екземпляра.
Предоставяне на Решението и вписване на промяната на името в регистрите по гражданско състояние и в електронен регистър на населението.
Получаване на индивидуалния административен акт
· Лично или чрез упълномощено лице в ЦАО – деловодство.
· Чрез лицензиран пощенски оператор, на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки, и съгласие документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
· На посочен от заявителя адрес на електронна поща.
· По електронен път в профила на заявителя в Системата за сигурно електронно връчване.
Закон за гражданската регистрация