Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Център за административно обслужване
Адрес: обл. Смолян, общ. Девин, гр. Девин, ул. "Орфей" № 1, п.к. 4800
Код за междуселищно избиране: 03041
Телефон за връзка: (03041)2174
Факс: 2661
Адрес на електронна поща: obshtina@devin.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:00 до 17:00, ЦАО е с непрекъснат режим на работа
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Съставяне на актове за гражданско състояние на български граждани, които имат актове, съставени в чужбинаВажна информация:
Актовете за раждане се съставят в общината по постоянния адрес на майката, а ако тя не е български гражданин - в общината по постоянния адрес на бащата.
Актовете за сключен граждански брак се съставят в общината по постоянния адрес на съпруга, а ако той не е български гражданин - в общината по постоянния адрес на съпругата.
Актовете за смърт се съставят в общината по последния постоянен адрес на починалото лице.
Документите, представени от заинтересованите лица, в зависимост от чуждата държава от която произхождат, трябва да отговарят на изискванията на съответните разпоредби на двустранните международни договори или на Конвенцията за премахване на изискванията за легализация на чуждестранни публични актове, съставена в Хага на 05.10.1961 г., по която Р България е страна и на Правилника за легализациите, заверките и преводите на документи и др. книжа, както и да бъдат снабдени с преводи на български език, заверени от МВнР или консулските и дипломатически представителства на Република България в чужбина.
Заявяване на услугата
Заявителят или упълномощено лице подава заявление ( по образец ).
Ниво на осигуреност – високо.
Средство за идентификация - КЕП.
Необходими документи
1. Искане за пресъставяне на акт за раждане / акт за брак / акт за смърт / от чужбина (по образец).
2. Документ за самоличност / Нотариално заверено пълномощно.
3. Декларация по чл.117 от Кодекс за международно частно право за акт за раждане / акт за брак / акт за смърт (по образец).
4. Легализирани по съответния ред документи от чужбина, снабдени с превод на български език, заверен от МВнР или българското посолство на съответната страна.
Изпълнение на услугата
Регистриране на заявлението.
Проверка на приложените документи и извършване на необходимите справки в регистрите за раждане, граждански брак или смърт и в регистъра за населението / Изготвяне на становище от юрисконсулт на община Девин.
*При съставяне на акт за раждане се попълва служебно заявка за ЕГН с приложено копие от документите за раждане и се оформя преписка, която служебно се изпраща в компетентната институция - ТЗ "ГРАО" - Смолян.
ТЗ " ГРАО"- Смолян след сверка в каталозите издава исканото удостоверение за ЕГН и го връща обратно на длъжностното лице по гражданско състояние в община Девин, където длъжностното лице съставя акт за раждане. Актът за граждански брак и актът за смърт се съставят от длъжностното лице след проверка на данните, вписани в представените документи.
*Съставяне на съответния акт за гражданско състояние:
Длъжностното лице по гражданското състояние съставя акт за гражданско състояние, като вписва в него въз основа на получения препис на съставения документ в чужбина без изменение следните данни:
- в акт за раждане - името на титуляря, датата и мястото на раждане, пола и установения произход;
- в акт за сключен брак - имената на сключилите брак, датата и мястото на сключване на брака;
- в акт за смърт - името на титуляря, датата и мястото на смъртта.
При съществени различия в името, с което лицето е вписано в съставения документ в чужбина и в регистъра на населението, се представя документ, от който е видно, че имената са на едно и също лице. Въз основа на този документ при съставянето на акта името се вписва, както е в регистъра на населението.
В случай че един от съпрузите е приел фамилното име на своя съпруг или е добавил фамилното име на съпруга си към своето, за фамилно име след брака се вписва приетото или добавеното фамилно име на съпруга според регистъра на населението.
Изготвяне и подписване на оригинално удостоверение за раждане или граждански брак или препис-извлечение от акт за смърт.
Предоставяне на изготвените документи на заявителя.
Получаване на индивидуалния административен акт
· Лично или чрез упълномощено лице в ЦАО – деловодство.
· Чрез лицензиран пощенски оператор, на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки, и съгласие документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
· На посочен от заявителя адрес на електронна поща.
· По електронен път в профила на заявителя в Системата за сигурно електронно връчване
Закон за гражданската регистрация