Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Варна, общ. Варна, гр. Варна, р-н Приморски, гр. Варна, ул. Брегалница 3, п.к. 9000
Код за междуселищно избиране: 052
Телефон за връзка: (052)(052) 634019
Факс: (052)(052) 634648
Адрес на електронна поща: office@rzi-varna.com
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работно време на ЦАО (ЗАО) без прекъсване в сградата на РЗИ Варна, ет.1, стаи 27 и 31. За информация: телефони 052/665-202 и 052/665-240 (таксува се като обаждане към фиксирана мрежа по тарифата на съответния оператор)
Изискуеми документи1. Заявление по образец
2. Данни за Единния идентификационен код на търговеца или кооперацията от Търговския регистър, а за дружествата, регистрирани в държава - членка на Европейския съюз, или в държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство - документ за актуална регистрация по националното законодателство, издаден от компетентен орган на съответната държава на лицата по чл. 222, ал. 1 от ЗЛПХМ;
3. Трудов договор или договор за управление на аптеката, сключен с магистър-фармацевт или с помощник-фармацевт
4. Декларация, че са спазени изискванията на чл. 224;
5. Проект по част Архитектура с технологично обзавеждане и обяснителна записка;
6. Протокол удостоверяващ че, изкуственото осветление в приемното и асистентското помещение не може да бъде по-малко от 500 лукса, в складовото помещение - не по-малко от 300 лукса, а в санитарния възел и изолационното преддверие - не по-малко от 200 лукса, съгласно БДС EN 12464-1 "Светлина и осветление. Осветление на работни места." - част І. Работни места на закрито." На работните места в помещенията, където се приготвят лекарствени продукти, трябва да е осигурено и локално осветление.
7. Документ за платена такса
Подаване на заявлениеЗаявлението адресирано до Директора на РЗИ-Варна може да бъде подадено по следните начини: 1. На място в звеното за административно обслужване на РЗИ-Варна - ет.1 ст.27., като същото може да се внесе и устно, след попълване от длъжностно лице на протокол съгласно образец; 2. По електронен път; 3. Чрез лицензиран пощенски оператор; Подаването на документи по електронен път се извършва по реда на Наредбата за електронните административни услуги, приета с Постановление № 107 на Министерския съвет от 2008 г. (обн., ДВ, бр. 48 от 2008 г.; изм. и доп., бр. 42 от 2009 г., бр. 58 от 2010 г. и бр. 48 от 2013 г.).
ПроверкаВъз основа на представените документи, както и след проверка на място специалисти от РЗИ - Варна, в срок от 14 дни подготвят заключения за хигиенна оценка или аргументиран отказ за получаване на хигиенно заключение за търговия на дребно с лекарствени продукти в аптека.
При отказ на РЗИ в 14 дневен срок адресатите могат да обжалват отказа за издаване на заключението за хигиенно заключение за търговия на дребно с лекарствени продукти в аптека по реда на АПК
Издаване на хигиенно заключениеВсяко хигиенно заключение се издава в 3 екземпляра, от които един се предоставя на заявителя или негово упълномощено лице, един за архив и един за досие на обекта, в отдел ОКМД.
ПолучаванеХигиенното заключение може да бъде получено на място където е заявено - ет.1 ст.27, на посочен точен адрес, в случай че е заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор или по електронен път съгласно Наредбата за електронните административни услуги. При заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор изходящият документ се изпраща: 1. като вътрешна препоръчана пощенска пратка или като вътрешна куриерска пратка за сметка на заявителя (получателя). Цената за пощенската услуга се заплаща от заявителя при доставяне на пратката; 2. с международна препоръчана пощенска пратка - след предплащане на цената за пощенските услуги от заявителя към съответния орган. Цената за пощенската услуга се заплаща от административния/компетентния орган на лицензирания пощенски оператор при подаване на пратката.
Резултат от процедуратаХигиенно заключение за търговия на дребно с лекарствени продукти в аптека, издадено на основание чл. 228 ал.1, т.7а Закона за лекарствените продукти в хуманната медицина – (ДВ, бр.31/2007г. ... изм. ДВ. бр.43 / 2016г.)
Полученият документ е безсрочен.
Закон за лекарствените продукти в хуманната медицина
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 93 лв.Съгласно чл.20 от Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол – 93 лв. за аптеки (ДВ бр.83/2007г.).
Заплащане на административнaтa услугa може да бъде извършено:
- по банков път на сметката на РЗИ Варна: IBAN: BG39 STSA 9300 3106 8734 01 BIC: STSABGSF Банка ДСК АД;
- в касата на РЗИ-Варна - ет.1, стаи 31 и 27 в брой или чрез електронно разплащане с банкова карта на ПОС терминал.
- чрез виртуален ПОС на адрес: https://pay.egov.bg/eforms
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По електронен път