Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Център за административно обслужване
Адрес: обл. Смолян, общ. Девин, гр. Девин, ул. "Орфей" № 1, п.к. 4800
Код за междуселищно избиране: 03041
Телефон за връзка: (03041)2174
Факс: 2661
Адрес на електронна поща: obshtina@devin.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:00 до 17:00, ЦАО е с непрекъснат режим на работа
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Издаване на удостоверение за снабдяване на чужд гражданин с документ за сключване на граждански брак в Република БългарияУдостоверението се издава, когато чуждият гражданин желае да сключи брак с лице, което е вписано в регистъра за населението и което е дало писмено съгласието си чрез декларация по образец
Заявяване на услугата
Заявителят или упълномощено лице подава заявление ( по образец ).
Ниво на осигуреност – високо.
Средство за идентификация - КЕП.
Необходими документи
1. Искане за издаване на удостоверение въз основа на регистъра на населението (по образец).
2. Документ за самоличност / Нотариално заверено пълномощно.
3. Декларация по образец - Писмено съгласие на лицето, което е вписано в регистъра на населението, за вписване на личните му данни (име, дата на раждане, пол, гражданство и семейно положение) в удостоверението.
4. Официален документ, в който са записани имената, дата на раждане, пол и семейно положение на чуждия гражданин .
Документите в зависимост от чуждата държава, от която произхождат, трябва да отговарят на изискванията на съответните двустранни международни договори или на Конвенцията за премахване на изискването за легализация на чуждестранните публични актове и да бъдат снабдени с превод на български език.
Изпълнение на услугата
Регистриране на заявлението.
Проверка на приложените документи и на данните в регистъра на населението относно липсата на пречки за сключването на брака съгласно Семейния кодекс.
Изготвяне и подписване на удостоверението.
При установени пречки за сключване на брака удостоверение не се издава. Длъжностното лице изготвя мотивиран отказ, в който посочва установените пречки за сключване на брак.
Предоставяне на удостоверението/отказа на заявителя.
Получаване на индивидуалния административен акт
· Лично или чрез упълномощено лице в ЦАО – деловодство.
· Чрез лицензиран пощенски оператор, на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки, и съгласие документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
· На посочен от заявителя адрес на електронна поща.
· По електронен път в профила на заявителя в Системата за сигурно електронно връчване.
Наредба № РД-02-20-6 от 24 април 2012 г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението
Закон за гражданската регистрация
Закон за местните данъци и такси
За услугата се заплаща фиксирана такса в зависимост от вида:За обикновена услуга 10 лв.
За бърза услуга 20 лв.
За експресна услуга 30 лв.
Таксата се заплаща на място в общинската администрация или кметството при заявяването или по банков път с платежно нареждане.
При попълване на платежното нареждане е необходимо да се напише име на административната услуга и код за вид плащане.
Сметката на община Девин за заплащане по банков път е:
Банка: ТБ „ИНТЕРНЕШЪНЪЛ АСЕТ БАНК”, клон СМОЛЯН
IBAN: BG79IABG74918402562400
BIC: IABGBGSF
Код за вид плащане:
44 80 07 – Такса за административни услуги
По електронен път - чрез единен портал за електронни административни услуги на Държавна агенция „Електронно управление” на адрес:
https://egov.bg/wps/portal/egov/services/civil-status/corrections-and-endorsements/a5479a15-bdb6-4c32-931d-99a69e3d812e
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
По електронен път