ЗАЯВЯВАНЕ НА УСЛУГАТА
Заявление по образец се подава:
· От заявителя или от упълномощено лице в Центъра за административно обслужване - деловодство.
· Устно в Центъра за административно обслужване - деловодство.
· Чрез Единен портал за достъп до електронни административни услуги на Държавна агенция „Електронно управление” на адрес:
https://egov.bg/wps/portal/egov/services/civil-status/death-and-succession/13c2b6d0-26c7-41d2-aa93-845279bd9831
Ниво на осигуреност - високо
Средство за идентификация - КЕП
НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ
1. Искане за издаване на удостоверение за наследници (по образец) от пряк наследник или пълномощник.
2. Документ за самоличност / Нотариално заверено пълномощно.
ЗАПЛАЩАНЕ НА УСЛУГАТА
За услугата се заплаща фиксирана такса в зависимост от вида:
За обикновена услуга 6 лв.
За бърза услуга 12 лв.
За експресна услуга 18 лв.
Услугата може да бъде заплатена по следните начини:
· На гише в брой в ЦАО – деловодство.
· По банков път с платежно нареждане.
При попълване на платежното нареждане е необходимо да се напише име на административната услуга и код за вид плащане.
Сметката на община Девин за заплащане по банков път е:
Банка: ТБ „ИНТЕРНЕШЪНЪЛ АСЕТ БАНК”, клон Смолян
IBAN: BG79IABG74918402562400
BIC: IABGBGSF
Код за вид плащане:
44 80 07 – Такса за административни услуги
· По електронен път - чрез единен портал за електронни административни услуги на Държавна агенция „Електронно управление” на адрес:
https://egov.bg/wps/portal/egov/services/civil-status/death-and-succession/13c2b6d0-26c7-41d2-aa93-845279bd9831
ИЗПЪЛНЕНИЕ НА УСЛУГАТА
Регистриране на заявлението
Проверка на данните в локална и национална база данни, в регистрите на населението и в личните регистрационни картони (ЛРК) в регистрите на актовете по гражданско състояние (ако е необходимо).
Когато в регистъра на населението, с който разполага общинската администрация, не се съдържат всички необходими данни за издаване на исканото удостоверение, длъжностното лице служебно изисква тези данни от общинската администрация, отговорна за тяхното поддържане. Данните се предоставят в писмен вид в 5-дневен срок от постъпване на искането.
Когато в регистъра на населението липсват данни за издаване на съответното удостоверение, длъжностното лице прави мотивиран отказ по реда на Административнопроцесуалния кодекс (АПК).
При необходимост, на заявителя се издава удостоверение по чл.42 от АПК.
Изискване по служебен път на данни по реда на АПК от съответната общинска администрация, когато някой от починалите наследници е имал последен постоянен адрес в друга община и длъжностното лице, което трябва да издаде удостоверението не разполага с данни за неговите наследници.
Изготвяне и подписване на удостоверението или отказа.
Предоставяне на удостоверението или отказа на заявителя.
ПОЛУЧАВАНЕ НА ИНДИВИДУАЛНИЯ АДМИНИСТРАТИВЕН АКТ
· Лично или чрез упълномощено лице в ЦАО – деловодство.
· Чрез лицензиран пощенски оператор, на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки, и съгласие документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
· На посочен от заявителя адрес на електронна поща.
· По електронен път в профила на заявителя в Системата за сигурно електронно връчване.